C
Caramia664
Min welshponny har svullnat upp ganska mycket längre ner på mankammen, ca 20 cm. Uppåt mot öronen ser det helt normalt ut. Det svullna är rosa, och hon har kliat av sig nästan all man som satt där. Petade lite i det idag, och manen lossnar väldigt lätt. Längre upp sitter det som vanligt.
Hon ömmer inte när man klämmer på svullnaden. Ingen feber, helt normal i humöret. Äter bra och är pigg.
Har sett ut så här i ca 3 dagar, trodde först att hon hade kliat sig och det var därför det svullnat upp lite, men när jag tog in henne ikväll så hade det blivit värre. Hon har nyligen flyttat till nytt stall, och fått ändrad foderstat (annat hö + betfor). Har dock vant henne sakta vid den nya foderstaten.
Någon som vet vad detta kan vara?
Tänkte ta ut vet imorgon annars.
Hon ömmer inte när man klämmer på svullnaden. Ingen feber, helt normal i humöret. Äter bra och är pigg.
Har sett ut så här i ca 3 dagar, trodde först att hon hade kliat sig och det var därför det svullnat upp lite, men när jag tog in henne ikväll så hade det blivit värre. Hon har nyligen flyttat till nytt stall, och fått ändrad foderstat (annat hö + betfor). Har dock vant henne sakta vid den nya foderstaten.
Någon som vet vad detta kan vara?
Tänkte ta ut vet imorgon annars.