Svullen kota

LECH

Trådstartare
För kanske en och en halv månad sedan gick min häst halvt om halvt omkull på asfalt och fick då ett litet skrubbsår precis nedanför kotan på ett bakben. (Egentligen fick han det på båda bakbenen, men det är bara det vita benet som krånglar nu). Ett par dagar efter händelsen började han svullna upp på framsidan av kotan strax ovanför såret.

Så länge jag håller benet lindat håller det sig fint, men så fort jag provar att ha det olindat så svullnar framsidan av kotan direkt. I början körde jag jodopaxomslag men nu blir det bara vanlig pad och linda.

Det gör ingen skillnad om jag rider eller inte (mer än att svullnaden går ner lite under ett ridpass). Och han har aldrig varit halt av det.

Har ni några förslag på vad jag kan göra för att få svullnaden att försvinna? Jag har glömt bort alla gamla tips och trix...

Sv: Svullen kota

Nä hä, det var det jag misstänkte - det finns inga "husmorstips" som får ner svullnader....

Liknande trådar

Hästvård Tog in min häst från hagen igår och såg att han är svullen om sin kota på bakbenet. Troligtvis har han gjort något i hagen. Svullnaden...
Svar
9
· Visningar
3 155
Senast: Snowball
·
Hästvård Hej. Får snart panik över min häst, vet inte vad jag ska göra med henne. Hon fick mugg/rasp i sommras, inifrån då det var torrt och...
Svar
19
· Visningar
4 228
Senast: Hedwig
·
Hästvård Hej! Var inne på klinik med min häst, som varit svullen i ett bakben (insidan nedanför has till kota) i ett par dagar, idag. På...
Svar
7
· Visningar
2 259
Senast: Sirap
·
Kropp & Själ (Nytt nick, gammal användare.) För att hålla det här inlägget från att bli en hel roman håller jag mig kort och skalar bort en del hel...
Svar
0
· Visningar
805
Senast: Mandarinen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka