Svullen kind på valp

squarepants

Trådstartare
På ungefär en kvart svullnade valpens ena kind upp rejält. Det var bars kinden, för stack jag in fingrarna i munnen på honom kunde jag "lyfta"/flytta hela kinden och svullnaden. Det var bara ena sidan och han hade inte ont. Var precis som vanligt, kliade sig inte etc.

En timme senare var svullnaden betydligt mindre, och nu två timmar senare är den helt borta. Vad tusan kan det ha berott på? Det enda han ätit idag förutom sin mat är en liten, tunn skiva äpple ungefär en halvtimma innan svullnaden. Kan det bero på äpplet? Har ingen aning om vad det kan vara annars...:cautious: :banghead:

Sv: Svullen kind på valp

Getingstick? De små äckliga djuren är ju rätt slöa och kryper runt nu. Kanske din hund hittade en på golvet och blev stucken?

Kanske.. Men hur jag än lyser med ficklampa hittar jag inget sår eller tagg. Brukar det gå över så fort?

Min ena hund blev troligtvis stucken av en humla för några dagar sedan i tassen - fast hon fick ont. Skrämde skiten ur mig då hon såg ut som korsbandet var av och ena bakbenet bara dinglade :nailbiting: Sen svullnade tassen upp.

Efter en timma var både svullnad och smärta helt borta :cautious:

Enda förklaringen kan kunde hitta var en död humla på min trappa där dom strax innan hade varit och på det är hunden en pipplig dramaqueen:banghead:

Hm.. Lutar åt någon insekt då kanske! Han är i vanliga fall en riktig pipjöns som skriker innan man trampar på honom i princip. Men faran borde iaf vara över iom att svullnaden är borta?

Har hunden inte ont och svullnaden försvinner skulle jag inte oroa mig:) Du kan ha lite koll däremot eftersom det var på kinden (vet inte riktigt var) så det inte är en spottkörtel som bråkar, men då brukar dom ju även dregla om jag inte har helt fel.

Ansluter till skaran som tror på insektsstick, låter mest troligt. Svullnar upp snabbt men brukar inte vara någon större fara.

(Lite OT, men visst är det en Cocker? :D)

Tack alla för info och input :)

Russinbulle: Dreglade gjorde han inte och svullnaden gick från mungipan och uppåt/bakåt så det är väl ganska troligt att han valp-ätit någon insekt..

Sockerbit: Ja, det är det :love:

"Fyller" 15 veckor idag :)
1381555_10151884806721413_1760937340_n.jpg

Senast ändrad:

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 373
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
29 986
Senast: sandrafors
·
E
Övr. Hund Mamma ringde mej med panik i rösten klockan halv nio i morse. Hon sa till mej att ta mej hem så fort jag bara kunde och köra henne och...
2
Svar
22
· Visningar
2 120
Senast: BeastieBabe
·
E
Övr. Hund Det är något som är väldigt fel med våran lilla vovve här hemma. Allt började i går kväll, hon verkade lite loj och var inte sitt...
Svar
12
· Visningar
1 429
Senast: eiwo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka