Svullen i lymfkörtlarna?

TrixiLisa

Trådstartare
Hej!

Min häst har senaste 2 dagarna haft en liten "böld" mellan ganascherna, och varit svullen bakom dom.
Igår upptäckte jag dessutom att vänstra halvan av hennes mule är rejät uppsvälld (står ut en del).

Hon pigg och busig, precis som vanligt. Lite snorig dock. Jag har ridit henne lite lugnare och hon visar inga tecken på orklöshet eller irritation.

Så nu undrar jag vad detta kan vara? Har försökt komma i kontakt med veterinär utan framgång..

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
3 002
Hästvård Hej! Min medryttarhäst har varit sjuk i 5 dagar nu, och vi vet ej vad det kan vara. dag 1 skakade, var hängig och hade 1 grads feber...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
8 171
Senast: cf234k
·
Hundhälsa Hej kära buke! Flera år sedan jag skrev sist men nu behöver jag ventilera. Min underbara lilla dansksvenska gårdshundstik på 9 år blev...
Svar
11
· Visningar
3 485
Senast: NotlikeI
·
Hästvård Hej! Jag har en valack på 13 år som är helt ny i stallet sedan en vecka tillbaka. Nya hagkompisar, ny stallmiljö och nya människor...
Svar
8
· Visningar
2 160
Senast: Almii
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka