Svullen i ena bakbenet!

katarina_dacke

Trådstartare
När jag kom till min unghäst idag å ska ta in honom i från hagen så upptäcker jag att han är svulle på ena bakbenet!! tar in honom och han äter som vanligt och beter sig som vanligt, tar en temp på honom som visar 39, 1 :eek:!! kan han ha stukat sig så illa i hagen? en annan grej som jag tänkte på han är opererad för lösa benbitar okt 07, men de tog ju bort alla bitarna som fanns..
släppte ut han ihagen med kyllera på bakbenen och så ska jag till stallet och linda honom i kväll. Så kom men förslar och tips på hur jag bör gå till väga! är inte alls slö eller hängig om man inte så benet hade man inte kunnat tro han var sjuk.. och han är inte mer varm i ena benet än andra.. konstigt :confused:

Sv: Svullen i ena bakbenet!

Det finns ingen info i din text och var svullnaden sitter, om du undersökt noga för sticksår, om den markerar.

Tycker du ska ringa veterinär i stället för att skriva här.
Om svullnaden sitter på hasen så kan du ha fått in nåt i leden...t.ex.

Temp i samband med svullnad är sällan bra tecken.
(sen är det tju frågan om du tetmpade direkt vid intag eller om du väntade en halvtimme eller så)

AM

Sv: Svullen i ena bakbenet!

han är svullen från hasen och neråt, värst är det vid kotan! tänkte att han kunde ha stukat sig i hagen eller så, men jag tempade en lite stund efter att han kommit in, jag ringer veterinären i morgon om det inte ser bättre ut..

Liknande trådar

Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
8 685
Senast: skuggi
·
Hästvård Hästen brallade till igår när jag busade runt i hagen med mina två. Hon snubblade till och stampade sig på framhoven. Jag tog då in...
Svar
9
· Visningar
1 157
Hästvård Hästen min kom in för 3 dagar sedan och var svullen samt skollhet på hö bak från ballarna upp till hasen. Han ville gärna inte stödja på...
Svar
18
· Visningar
4 817
Senast: Piranesi
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 270
Senast: Lisa2014
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar