Svullen i benet.

E

emgard98

Min häst blev opererad för griffelbens fraktur för 3 veckor sedan, I måndags skulle bandaget bort och nu är hon svullen nere vid kotan som hon var innan operationen. När jag bytt bandaget under läketiden så har det ej vart svullet, men nu när hon vart utan några dagar är det svullet. inte så farligt ,men svullet. Är det något som kommer av att jag slutat lindat benet? Hon är ej varm eller öm utan just bara något svullen.

Sv: Svullen i benet.

Det är nog inget att oroa sig över.

Min häst blev opererad för 2 veckor sen ung, han har också varit svullen över kotan av och till (som var ett av ställena han opererades på). Vi var till veterinären idag för att spruta leden (som vi hade bestämt efter operationen) och han sa att det inte är ovanligt med lite svullnad efter en operation, de har ju varit inne där och grejat runt, men att det borde lägga sig om nån vecka. Hästen har varit utan bandage i några dagar och stygnen plockades idag.

Sv: Svullen i benet.

OKej! Tack för svaret =) Då är det nog inget att oroa sig över. Då hon inte har ont eller är varm som sagt. Får hoppas det går ner iaf inom en vecka då, annars får jag ringa och rådfråga =)

Liknande trådar

Hästvård Hejsan, Min häst tror jag har sträckt sig men behöver lite rådgivning. Hon stog i en väldigt isig hage (vi har spärrat av den delen när...
2
Svar
20
· Visningar
1 734
Senast: Oknytt
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 546
Senast: Sassy
·
Hundhälsa Hej! Jag opererade min tik för tre veckor sedan då hon tog bort två juvertumörer. Gick på stygntagning efter 10 dagar där jag även fick...
Svar
7
· Visningar
1 497
Senast: Sel
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 856

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka