Svullen i benen

Maris_

Trådstartare
En häst som går på bete i mitt stall idag var väldigt svullen i benen. Mer eller mindre alla ben verkar det som. Haltade inte direkt men verkade inte vilja röra på sig så mycket av det lilla jag såg den.

Feber och sånt vet jag inte heller om hon hade. Hade det bara varit på ett ben hade jag gissat på lymfangit, men nu var hon svullen runt om.

Har ni tips på vad det kan vara?

(det är inte min häst och ägaren är informerad, men jag är lite nyfiken ändå på vad ni tror)

/ Maris

Sv: Svullen i benen

Ödem/vätskeansamling?

Min häst fick så för 2 år sedan då hon släpptes på nytt bete, 2 dgr senare var hon heltjock i alla benen. Åkte till kliniken och det var någon slags reaktion, hon hade ödem i benen. Fick en kortison spruta och dagen efter var det bra.

Sv: Svullen i benen

Ja det är möjligt att det är nåt sånt! När jag var ut idag så var ägarna där och vetten skulle komma senare ikväll. Tydligen var hon svullen lite här och där i kroppen, så via telefon misstänkte vetten nån allergisk reaktion. Får se i morgon eller senare vad de sa!

/ Maris

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 127
Senast: QueenLilith
·
Träning Efter en snygg volta i Maj där kusen bröt 8 tornutskott i manken har vi nu fått ok på att börja sätta igång. Det har läkt otroligt bra...
Svar
1
· Visningar
503
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 093
Senast: Lavinia
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 429
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve