svullander under ganasherna

M

Mithra

ett av mina föl har under någon vecka haft lite svullna ganascher...knutor som verkar sitta lite löst om man trycker på dem, jag har inte reagerat på det direkt eftersom de ibland fått det just vid installningarna, och de är vaccinerade för några veckor sedan, inga andra symtom, ingen feber, eller hosta eller snor, pigg och äter. Men idag så hade han två likadana knutor under hakan precis,och här nere har jag aldrig sett dem. Fortafarand einga andra symtom. Ska ringa vet i morgon och höra...är det någon som varit med om liknande?

Liknande trådar

Tävling Var går gränsen? Vi började tempa hästarna för ca 1,5 vecka sen när vi hörde talas om utbrott av EHV-1. Vi har 6 hästar som går...
Svar
1
· Visningar
1 353
Senast: Marty
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 699
Senast: Sassy
·
Katthälsa Hej alla kloka kattmänniskor! När vi hämtade hem vår (nu 18-veckors) kattunge vid 13 veckor hade han ett ”klart nosflöde” som han även...
Svar
6
· Visningar
1 687
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 860
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30