SvRF släpper Kroon-fallet

Sv: SvRF släpper Kroon-fallet

Då får vi hoppas att åklagaren går vidare med detta eftersom vårt förbund iinte gör det den ska. Det ligger trots allt för utredning.

Då får vi hoppas att åklagaren går vidare med detta eftersom vårt förbund iinte gör det den ska. Det ligger trots allt för utredning.
Att Riksidrottsnämnden river upp ett beslut som Ridsportförbundet har tagit, kan man väl knappas klandra ridsportförbundet för, eller hur...

Framför allt hoppas jag på att förbundet jobbar på snabbt med de regeländringar som är på gång så att det inte kan hända igen.

Om de hade velat så tror jag nog att de hade tagit tag i det på ett proffsig sätt så att inga frågetecken hade funnits. Jag kan ha fel men jag tror att man är rätt ovana att hantera dopingfrågor vilket gör att man inte vet hur man ska agera för jag hoppas det inte är pengar som styr detta.

Men nu får vi hoppas på att Svensk lag funkar.

Härligt! En stor seger för fusket! Och vad skönt, nu är det fritt fram att helt skita i djurskyddet! Praktiskt!
* ironi *

Fy faen, man mår ju illa! :mad::mad:
Vetja om det gäller alla? Eller måste man ha en stor käft och kunna gapa mycket och/eller mycket stålar för att få göra sådant här?

Tror du har helt rätt i det! Att det vara ovanan att hantera sådana här situationer som gjorde att hon kom undan alltså.

Men det har ju många gånger visat sig att är man nog fräck och har nog med is i magen, då kan man komma undan sådant som egentligen skulle vara helt omöjligt att kunna göra!
Det enda positiva är väl att Ridsportförbundet nu täpper till möjligheten till sådant här handlande nu.

KL

Hoppas hon åker dit för brott mot djurskyddslagen i allafall!

Ja, eller att hon åtminstone åker dit för brott mot Jordbruksverkets/DSM föreskrifter om tävling och träning med häst.

Nått straff borde väl hon kunna få...

Jag tror dock det här slår rätt hårt mot henne ändå... Folk vet vad hon har gjort oavsett om hon blir friad från det ena en det andra...

Jag kommer ju inte kunna se blåögt på henne igen när hon är ute och tävlar...

Fy satan vad tråkigt att höra. Hur ska man lära barn sportsmannaanda och god omvårdnad om sina hästar när sånt här tillåts trots att det egentligen finns regler emot det?

Ja och hur många gånger har man inte hört att eliten ska föregå med gott exempel? Elitryttare har ögonen på sig, bara sådant att tex en elitryttare röker som en borstbindare har ju varit uppe på tapeten som dåligt föredöme. Och så kommer sådant här! :(

Jag tror nog det slår tillbaka mest på henne själv. Från att ha varit en ung ryttare på väg upp i eliten, är hon numer känd som hon som dopar hästar, ljuger och spelar allmännt dum. Hon har gjort sig ovän med hela svenska veterinärkåren genom sin anmälan mot veterinären på Hallands djursjukhus där hon varit tidigare över 200 ggr. Vilken veterinär vill frivilligt behandla hennes hästar i framtiden förutom vid eventuell akut skada. Hon har gjort sig ovän med Ridsportförbundet, och risken/möjligheten att i framtiden ha en chans att platsa i landslaget är nog minimal. Så från att varit en ung ryttare som med hjälp av pappas pengar varit på väg i upp karriären har hon blivit till allmännt åtlöje. Det är nog inte lätt att heta Sofia Kroon i dessa dagar.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter På Svenska Ridsportförbundets senaste styrelsemöte beslutades att man nu ska driva på för en förändring hos Riksidrottsförbundet, som...
Svar
0
· Visningar
231
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Svenska ridsportförbundets styrelse har valt att från och med årsskiftet ta över ansvaret för besluten i ärenden som hamnar hos...
Svar
0
· Visningar
503
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Replik till krönika av Lisa Lidbeck, Tidningen Ridsport nr 12, 7 juli 2023 Veterinär Lisa Lidbeck efterlyser i en krönika en förklaring...
Svar
0
· Visningar
774
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Efter att ha fått bakläxa av Riksidrottsnämnden, RIN, gällande det uppmärksammade fallet med den avstängda dressyrdomaren My Jeppsson...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 627
Senast: Amanda_F
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar