- Svar: 21
- Visningar: 2 475
Kvinnorna som anmälde den framgångsrike tävlingsryttaren blev lovade sekretess av Svenska Ridsportförbundet. Men Uppdrag Granskning kan visa att löftet inte hölls.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Önskar att kvinnor med stora, tunga namn inom sporten mm kunde starta ett eget förbund. Med egna tävlingar etc.Ett problem är ju att SvRF kan hålla på såhär i all oändlighet utan några kännbara konsekvenser.
Jag tänkte också den tanken, eller normala människor över lag oavsett kön. Jag har dessutom alltid stört mig på att det heter RIDsportförbundet, det är ju mer än bara ridning som ryms där. Svenska Hästsportförbundet hade varit ett bättre namn.Önskar att kvinnor med stora, tunga namn inom sporten mm kunde starta ett eget förbund. Med egna tävlingar etc.
Egentligen men det är ju bara hoppning, dressyr och till viss del fälttävlan man bryr sig om. Alla andra betraktas ju som i bästa fall andra klassens medlemmar men ofta snarare som värdelösa.Jag tänkte också den tanken, eller normala människor över lag oavsett kön. Jag har dessutom alltid stört mig på att det heter RIDsportförbundet, det är ju mer än bara ridning som ryms där. Svenska Hästsportförbundet hade varit ett bättre namn.
Där har vi ju ytterligare ett problem med SvRF som det ser ut idag...Egentligen men det är ju bara hoppning, dressyr och till viss del fälttävlan man bryr sig om. Alla andra betraktas ju som i bästa fall andra klassens medlemmar men ofta snarare som värdelösa.
Det finns ju sport med hästar som inte tillhör nuvarande SvRF så förslaget funkar inte. Utövare av jättesporten trav och även galopp lär inte bli glada om ett förbund kallas "Hästsportförund" utan att involvera dessa sporter.Jag tänkte också den tanken, eller normala människor över lag oavsett kön. Jag har dessutom alltid stört mig på att det heter RIDsportförbundet, det är ju mer än bara ridning som ryms där. Svenska Hästsportförbundet hade varit ett bättre namn.
Det finns väl inget som hindrar att man skulle kunna bjuda in dem.Det finns ju sport med hästar som inte tillhör nuvarande SvRF så förslaget funkar inte. Utövare av jättesporten trav och även galopp lär inte bli glada om ett förbund kallas "Hästsportförund" utan att involvera dessa sporter.
I sakfrågan: det är för djävligt.
Svenska Inte-Rejsing-Hästförbundet.Det finns ju sport med hästar som inte tillhör nuvarande SvRF så förslaget funkar inte. Utövare av jättesporten trav och även galopp lär inte bli glada om ett förbund kallas "Hästsportförund" utan att involvera dessa sporter.
I sakfrågan: det är för djävligt.
Jag tror nog inte att de är intresserade av att gå med i klubben för inbördes beundran som utvecklingsmässigt fastnat någonstans på 1800-talet. SvRF behöver inte mer monopol utan mindre. En rejäl konkurrensutsättning skulle nog lösa de flesta problemen inom förbundet på nolltid.Det finns väl inget som hindrar att man skulle kunna bjuda in dem.
En sammanslagning mellan nämnda förbund ligger väldigt långt borta + att organisationen ser annorlunda ut. Att SvRF kanske borde ha ett annat namn är knappast en rimlig anledning till att påbörja ett sådant projekt.Det finns väl inget som hindrar att man skulle kunna bjuda in dem.
Jo, för de måste i så fall följa SvRFs reglementen, vilket bl.a innebär att alla raser ska välkomnas på alla tävlingar. Bl.a därför inte heller Svenska Islandshästförbundet är med.Det finns väl inget som hindrar att man skulle kunna bjuda in dem.
Önskar att kvinnor med stora, tunga namn inom sporten mm kunde starta ett eget förbund. Med egna tävlingar etc.
Det skulle jag med. Framförallt om de kan tänka sig att satsa lite mer på hästvälfärd också och kan ta bort regler om bett och nosgrimmor så att man kan anpassa sig efter vad hästen faktiskt tycker bäst om.Då skulle jag, skogsmullen som knappt rider mina hästar, gå med som stöttning!
Det behövs nytt nu.