Svininfluensa och graviditet

D

Dextrosol

Undrar var Era BM har sagt om att vaccinera sig mot influensan när man är gravid? Min dotter är i vecka 8 och känner sig osäker.

Mvh Dextrosol

Sv: Svininfluensa och graviditet

hon har sagt att hon tycker man ska ta den, eftersom vaccinet är i princip exakt samma som Tamiflu, som är testat och säkert. Jag kommer dock inte hinna vaccinera mig som gravid,men tänker nog göra det snabbt efter.Även om jag hade hunnit hade jag INTE vågat, hellre hållt mig isolerad ett halvår än att riskera nåt.

min bm sa att dom vet varken in eller ut, informationen dom får är så motstridig.
läkar experten på aftonbladet tyckte man skulle vaccinera sig,läkar experten på expresen tyckte inte man skulle vaccinera sig.

jag vet inte hur jag ska göra, men en så länge är det inte godkänt för gravida.

Jag skulle ta det man läser på aftonbladet/expressen med en matsked salt!

Bättre då att ringa direkt till smittkyddsinstitutet :)

När vaccinets släppt så kommer det vara godkänt från 6 månader och uppåt samt för gravida.

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
791
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 722
Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
488
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
657
Senast: Bufera
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka