Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag använder Hylo-Gel, det är hittills den bästa jag testat även om den inte funkar 100% Jag kan inte droppa med smink på mig, så i somras färgade jag ögonfransarna för att slippa reaktionen det blev. Jag har stora problem, men inte i närheten av dina, så jag hoppas du hittar nått. För jag vet hur skitjobbigt det är.
Ska testa Hylo-gel! Optikern rekommenderade det också. Ska bara tömma mina viscotearstuber först.
Så bra! Då går det ju att lösa! Men sa de inget om att du kan massera ögonlocken försiktigt med (blepha)gel efter att ha värmt upp dem?Nu har jag varit hos ögonläkaren. Domen blev infekterade och inflammerade ögonlock. Ska ta en salva med antibiotika och kortison i tio dagar. Ska även använda ett annat märke på ögondroppar.
Får hålla tummarna att det hjälper!
Så bra! Då går det ju att lösa! Men sa de inget om att du kan massera ögonlocken försiktigt med (blepha)gel efter att ha värmt upp dem?
Det påskyndar ju läkningen att hjälpa till med att få ut gucket som fastnat i körtlarna på ögonlockskanterna. Men det är kanske skillnad om det är infekterat vs. bara inflammerat så som jag har mellan varven.
Ögonlocksinflammation (Blefarit) är ju en riktig diagnos. Jag använder (vita-pos a vitaminsalva) salva när jag ska sova om ögonen är väldigt torra och ögondroppar under dagen vid behov. Men viktigast för mig för att bli kvitt eländet när det kommer är att få ut det som geggar igen körtlarna. Resten behandlar bara symptomen. Jag har beskrivit det tidigare, och du finner antagligen massor av tips och säkert instruktionsvideos om du googlar efter hur man behandlar ögonlocksinflammation eller blefarit.Nej, bara den där salvan (terracomptril? Nåt sånt), ögondroppar och servetter att torka ögonlocken med. Inget mer, ingen "riktig" diagnos eller långvariga tips. Mer än att använda droppar som snarare förvärrar...
Ögonlocksinflammation (Blefarit) är ju en riktig diagnos. Jag använder (vita-pos a vitaminsalva) salva när jag ska sova om ögonen är väldigt torra och ögondroppar under dagen vid behov. Men viktigast för mig för att bli kvitt eländet när det kommer är att få ut det som geggar igen körtlarna. Resten behandlar bara symptomen. Jag har beskrivit det tidigare, och du finner antagligen massor av tips och säkert instruktionsvideos om du googlar efter hur man behandlar ögonlocksinflammation eller blefarit.
Våtservetterna med blephaclean torkar också bort sånt som evt kommit ut ur körtlarna. Jag har också haft såna. Blephagel är en rengöringskräm som ger bra glid på ögonlocken när man masserar och så gör de rent på köpet.
Men hör med din läkare om det är klokt att göra detta medan de fortfarande är infekterade, du ska kanske vänta tills infektionen är borta och de ”bara” är inflammerade.
Ok, men blefarit är = ögonlocksinflammation såvitt jag förstår.Läkaren sa inget om blefarit trots att jag frågade.
Jag vågar inte göra något utan att prata med kliniken först. Vill ju inte göra det värre.. Fast å andra sidan gör klinikens råd att det gör mer ont än på länge..
Jag har försökt massera ut klegg men det kommer inget. Har inga problem med att det skulle vara något klet eller grus i ögonen, bara sveda och att det rinner.
Åh så dumt! Jag vet inte om jag skrev det eller bara tänkte men jag har samma problem.Inte konstigt problemen blivit värre på sista tiden. Jag är tydligen allergisk mot konserveringsmedlet i dropparnaBytte till en annan sort, använde den första gången i morse och nu är jag helt symtomfri.
Åh så dumt! Jag vet inte om jag skrev det eller bara tänkte men jag har samma problem.