Svettig liten bebis!

Lamborghini

Trådstartare
Elias blir 1 månad imorgon.

Kan sånna små ens bli svettiga? När han satt i babyskyddet senast (22 minuter) så var han helt blöt på ryggen. Han verkar inte bry sig om det och han blir helt torr så fort man lyfter upp honom. Jag har alltså aldrig känt att han är blöt på huden. Var mer kallt än varmt i bilen så vi hade en fleecefilt på honom.

Samma sak om han sover på mig, då blir han helt blöt på kinden och magen..

Nej han har ingen feber.

Han sparkar alltid av sig om man lägger nån tunn filt på honom när han ska sova, ska man lita på att han har det bra då? Råkat somna brevid mig några gånger när jag har somnat från maten, då är han också galet varm. Men han gnäller aldrig?

Han sover i våran säng fast i en Snuggle Nest - så vi sover inte tätt för det går inte. Han blir för blöt!

Sv: Svettig liten bebis!

My blir också sådär blöt ibland, framförallt om hon har legat och ätit. Ibland är hon blöt bak i nacken och upp över håret, och ibland är hon blöt på ryggen/sidan beroende på hur hon har legat. Om man känner i nacken är hon dock inte varm, utan lagom. Hon ligger dessutom bara med en body och en tunn filt, så det är knappast för varmt (vi har också fönstret lite öppet, så rummet är rejält svalt).

Det blöta försvinner så fort jag lyfter upp henne.

Jag antar att de kan svettas... My har lite fotsvett ibland!

My blir också sådär blöt ibland, framförallt om hon har legat och ätit. Ibland är hon blöt bak i nacken och upp över håret, och ibland är hon blöt på ryggen/sidan beroende på hur hon har legat. Om man känner i nacken är hon dock inte varm, utan lagom. Hon ligger dessutom bara med en body och en tunn filt, så det är knappast för varmt (vi har också fönstret lite öppet, så rummet är rejält svalt).

Det blöta försvinner så fort jag lyfter upp henne.

Jag antar att de kan svettas... My har lite fotsvett ibland!

Precis så har han också. Skönt att läsa!

Vår äldste blev alltid genomsvett hur lite kläder han än hade på sig. I bilen var han alldeles blöt på ryggen trots att han bara satt i vanlig body och byxa och vi hade normal temp i bilen. Denna lille killen verkar inte lika svettig av sig däremot.

Sådär blir Sebastian oxå emellanåt, någon morgon vi vaknat var pyamasen helt dyngsur och jag trodde det var blöjan som läckt först men det måste ha varit babysvett trots att han egentligen inte hade mycket på sig, han kändes inte varm heller...
Jag tänker som så att om han svettats och inte känns varm så har ju svettningen uppfyllt sitt syfte - att svalka ned kroppen!

Min lilla pojk har alltid fotsvett, alltid blöt om fossingarna! men i övrigt svettas han inte så mycket.

Klart de kan svettas! Annars skulle de ju bli överhettade! Heeelt normalt, så lugna mammanerverna! :D

Oh ja. Min E har haft värsta tåbiran ända sedan han kom ut! Det har han definitivt ärvt av sin pappa.:D

Det rann av min dotters fötter när hon var nyfödd. Så pass mycket att jag var tvungen att ringa bvc och fråga om det var normalt. Nu var det en väldigt varm sommar 2006, men även om, så trodde jag inte att det gick att producera så mycket svett ur ett par så söta små fötter. :o :D

Bvc-damen tyckte inte det lät onormalt.

Ironiskt nog så är hon en liten frusen en nu för tiden! :)

/Timsetim

ja bebisar svettas oxå, helt normalt när de är varma, det är ju ändå de naturliga sättet kroppen kyler ner sig själv på.:)

Liknande trådar

Gravid - 1år Nu har jag precis uppdaterat bloggen och efter ett lååångt inlägg kom jag på att jag vill veta hur ni andra har haft det den här första...
Svar
15
· Visningar
1 186
Senast: esprit
·
Övr. Hund INFÖR VALPKÖPET Häll ut pölar av kall äpplejuice på golvet och mattorna och gå sedan runt barfota med ljuset släckt Gå till...
Svar
3
· Visningar
1 153
Senast: Cezzan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka