the_connemara
Trådstartare
Red en ponny idag jag inte ridit sen den reds in av mig. Den svettades ganska tydligt mer på högersidan men jämnt fördelat som vänstersidan. Men det var genomgående från huvud till ljumske. Och den var nog vad man skulle kunna kalla mindre bra riden sedan några år tillbaka och lite ojämn. Den var svårare att forma åt vänster, tog mer stöd i vänstertygeln och jag fick känslan av att den hade svårare att länga högersidan i vänster varv.
Kan detta ha gjort att den svettades mer på högersidan? Alltså sidan man får känslan av att den är svårare att länga ut? Hur är era hästar om de svettas ojämnt?
Min egen svettades ett litet tag mer på högersidan men han är såpass jämn och byter sida ibland från pass till pass så jag har svårt att koppla det till hur oliksidig han är eftersom jag inte fått kläm på egentliga svagheter ännu
Kan detta ha gjort att den svettades mer på högersidan? Alltså sidan man får känslan av att den är svårare att länga ut? Hur är era hästar om de svettas ojämnt?
Min egen svettades ett litet tag mer på högersidan men han är såpass jämn och byter sida ibland från pass till pass så jag har svårt att koppla det till hur oliksidig han är eftersom jag inte fått kläm på egentliga svagheter ännu