Svett täcke efter träning.

B

ball

Finns det på marknaden ngn form av svett täcke att köpa som man kan sätta på hunden efter träning ? Ngt som transporterar bort fukt och gör att hunden torkar och håller sig varm.Och vilket är isåfall bäst ?

Sv: Svett täcke efter träning.

Hundar svettas inte genom huden...

Precis som kimzor säger kan inte hundar svettas genom huden, därav hässjingen iom att dom svettas ned tungan och tassarna.
Du slipper mao lägga ut pengar på ett svetttäcke!:D

Fast det tar ju längre tid för pälsen att torka om man lägger på ett täcke..
Bättre då att ha med handduk, toka det värsta och låta pälsen lufttorka.

Fast det tar ju längre tid för pälsen att torka om man lägger på ett täcke..
Bättre då att ha med handduk, toka det värsta och låta pälsen lufttorka.

Fast det borde ju inte ta längre tid om det funkar som ett svettäcke?
Själv har jag ingen aning eftersom jag gör som du säger med handdukar (tyckte bara att det lät lite taskigt att förutsätta att TS trodde att hundar svettas genom huden) :)

kollade på biltemas hemsida. Där är ett sämskinn som är nästan lika stort som den här handduken i priklass hundra kronor. Då är ju inte tio kronor till så stor skillnad :D

kollade på biltemas hemsida. Där är ett sämskinn som är nästan lika stort som den här handduken i priklass hundra kronor. Då är ju inte tio kronor till så stor skillnad :D

Jag har köpt billigare än så nästan halva priset mot vad affären tog du visa. Använder det på sommaren både till hundarna o bilen.

Jag uttryckte mig lite oklart !Roliga kommentarer förresten ! Jag sysslar med vattenapportering, och när vi har varit i skogen/sjön ett par timmar hunden är blöt o uppvärmd och skall sättas i en kall bil så skulle jag vilja ha ett täcke för att hundens muskler ska hållas varma och han inte blir avskyld. Jag ska kanske dessutom köra ett tag med nästa hund.När man har jobbat häst svettig/blöt så sätter man på ett täcke som transporterar bort all fukt, känner man inuti det så är det alldeles torrt, medan man på ovansidan kan se små pärlor av fukt. Ngt ditåt tänkte jag mig.( Jo, jag torkar honom också )

Man tager vad man haver sa kajsa varg. Åtminstone när hon fiskat upp en rottweiler som varit i sjön i 40-50minuter när det var strax över nollgradit ute.
Det dyraste klädesplagget i min gaderob förutom kängorna och skinnjackan.
Helly hansen!
normal_brutus1.jpg

http://www.dobbe.se/bildgalleriet/thumbnails.php?album=81
Han blev torr på ett litet kick, trots att han stod stilla. Men tämligen opraktiskt i längden. Hittar du inte ett lämpligt täcke borde det gå att sy ett.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundhälsa En dum fråga...kan tyckas. Men behöver en rottweiler täcke på sig på vintern och vid regn? Jag har en husky som hellre skulle dö än att...
Svar
15
· Visningar
936
Senast: Sonic76
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 184
Senast: Lillefrun
·
Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
863
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
923
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V