Svetsa markduk

Fierezza

Trådstartare
Hur gör man när man svetsar skarvarna på markduken på ridbanan? Hittar bara en massa information om att den ska svetsas i skarvarna men ingen info om hur man går tillväga :crazy: Nån som kan bringa klarhet i det här?
 
Sv: Svetsa markduk

Hur gör man när man svetsar skarvarna på markduken på ridbanan? Hittar bara en massa information om att den ska svetsas i skarvarna men ingen info om hur man går tillväga :crazy: Nån som kan bringa klarhet i det här?

Jag jobbar med det dagligen och har aldrig varit med om att man svetsar skarvarna. Bara olika mycket överlapp beroende på klassificering.
 
Sv: Svetsa markduk

Tack :) Jag har klass 3 och över dräneringsgravarna körde vi 60 cm överlapp. Är det lagom även mellan bärlager och stenmjöl?
 
Sv: Svetsa markduk

60cm är bra. Man brukar säga minst 40, men mer är bättre.
Tänk på att lägga skarvarna antingen längs med fyllnadsriktningen av nästa lager
Eller på på tvären men då med överlappet på samma håll som ni fyller material så inte duken glider isär när ni fyller på
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Ifjol täckte jag ett större område kirskål med markduk. Men efter att ha läst om hur ogräs ofta växer in i markduken så den sen fastnar...
Svar
5
· Visningar
394
Senast: tanten
·
Anläggning Hej! Vi har en relativt jämn yta på vår gård där vi tänkte göra en budget versions ridbana. Ytan är ca 15x40 och är vanlig jord blandat...
Svar
8
· Visningar
1 902
Senast: Amk
·
Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
1 985
Senast: KesoNeso
·
Fritid Har kikat runt lite på SL:s hemsida och det jag inte riktigt hittar är hur långt jag kan åka på en biljett. När jag till exempel ska...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
1 875
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp