Sveriges mest misslyckade politker

golit

Trådstartare
... ja nu räknar vi inte SD-s tomma stolar som sprider sig likt alzheimers rund om i Sverige, men skillnaden att SD fortfarande uppbär anhörigstöd för att inte vara representerade. Men visst Jimmy Åkesson är en kandidat, då hen inte fått en enda av sina frågar upp på den politiska agendan. Men det får stå för hen, som SD brukar säga när någon i partiet gjort en tavla.

KD-s bostadsminister är en bra kandidat. Det finns inga bostäder och ministerns råd är att vara aktiv och utnyttja kontakter. Som att det är ett annat råd än Erlanders kritiserade, ställ dig i bostadskön. Jo lite, det talar om klass. Finns det för få bostäder så tänker sig att KD att de besuttna ska bo bättre.

Annie Löv, tja... att ta bort din väljarbas och lita till sina kompisar från handels... Då måste man ha väldigt många kompisar på handels eller bjuda på mäklarbricka och champange i Ågne och Svenstavik också

Men en klar vinnare, är Björklund. Som gammal strids trodde han att alla ville kräla runt i gyttjan och att höjdpunkten på en fredag var salut för konungen.

Så han avskaffade värnplikten i en tanke att det vore lättare att få vara med att leka med de stora pojkarna i Afganistan och allt det skulle kunna hitta på. Björklund ville ju även att vi skulle leta efter de icke existerande massförstörelsevapen i Irak, vilket kan låta noblet, men i princip handlar om att döda kvinnor och barn. I och för sig en och annan stackars värnpliktig iraker också

Sen var det den segregerade skolan. Ja, Skolverket säger det, forskningen säger det, det handlar om det. Sen visst ordning och reda har med saken att göra men är bara andra sidan av samma mynt.

Så klar vinnare Jan Björkludn, mannen som egen och ideologisk förblindelse lyckats få ett försvar som eventuellt kan en del av landet under en vecka, och fått den svenska skolan att falla fritt i kvalitet

*golit is good for you*

Senast ändrad:
Sv: Sveriges mest misslyckade politker

... ja nu räknar vi inte SD-s tomma stolar som sprider sig likt alzheimers rund om i Sverige, men skillnaden att SD fortfarande uppbär anhörigstöd för att inte vara representerade.

Som en anhörig till en nära släkting (min mamma) som har Alzheimers anser jag jämförelsen osmaklig. Golit kan väl vara roande ibland men på sistone har inläggen bara varit stötande.

Som en anhörig till en nära släkting (min mamma) som har Alzheimers anser jag jämförelsen osmaklig. Golit kan väl vara roande ibland men på sistone har inläggen bara varit stötande.

Öh? har golit nämnt din släkting? Begreppet minnesförlust "vi ska inte ha några tomma stolar" som Jimmy Aekesson sa innan valet, skulle kränka någon. Begreppet "lögnare" skulle kränka de som antingen ljuger eller känner nån som ljuger.

.. och så kan vi hålla på.

Sen kan golit förstå att det är osmakligt att bli jämförd med SD, men det är å andra sidan ca 90% av de som röstar.

*golit is good for you*

Öh? har golit nämnt din släkting? Begreppet minnesförlust "vi ska inte ha några tomma stolar" som Jimmy Aekesson sa innan valet, skulle kränka någon. Begreppet "lögnare" skulle kränka de som antingen ljuger eller känner nån som ljuger.

.. och så kan vi hålla på.

Sen kan golit förstå att det är osmakligt att bli jämförd med SD, men det är å andra sidan ca 90% av de som röstar.

*golit is good for you*

Har du svårt med läsförståelsen? Jag har aldrig påstått att du nämnt min släkting (vilket du med ditt beteende inte förtjänar) MEN att som en anhörig till någon med Alzheimers är det stötande med en sådan jämförelse.

Men har du läs- och skrivsvårigheter som består i vuxen ålder visar det tydligt att du aldrig träffat någon som min mor (du verkar ju iaf ha problem med läsförståelse). Som specialpedagog vigde hon sitt liv till elever med problem och ofta var problemen inte bara inom skolan utan även utanför. Jag träffar än idag elever som är glada för att hon såg dem och gjorde det hon kunde för att hjälpa. Hon själv idag är så långt gången att hon inte känt igen mig på två år. Läsa, skriva och räkna har hon inte kunnat sedan ca 2009. Med tanke på vad jag just beskrivit får du ursäkta att jag tar jävligt illa upp av din jämförelse och anser att du kan krypa tillbaka under en sten där du faktiskt hör hemma.

Har du svårt med läsförståelsen? Jag har aldrig påstått att du nämnt min släkting

Då så, då har du ingen anledning att vara kränkt.

så vida du inte anser att angivandet av varje skada, funktionshinder, sjukdom eller diagnos i alla sammanhang är helt felaktigt.

Vi lär få skiva om Skattkammarön där John Long Silver är enbent.....

*golit is good for you*

Senast ändrad:

Jo det har hon viss anledning till. Precis samma sak som när folk använder "Mongo" som skälsord, min kusin har downs syndrom och jag blir helt tokig på folk som använder "mongo" som skälsord.

Golit anser tydligen att det är fullt acceptabelt att göra sig lustig på bekostnad av sjukdomar och funktionshinder.

Kan golit inte förstå skillnaden visar det bara att antingen vill golit inte förstå eller så är det skitkul att göra folk upprörda. Vilket skälet än är känns motivet tämligen sjaskigt.

Jo det har hon viss anledning till. Precis samma sak som när folk använder "Mongo" som skälsord, min kusin har downs syndrom och jag blir helt tokig på folk som använder "mongo" som skälsord.

Det är förbannat obehagligt. Sjukdomar och funktionshinder ska inte användas som tillmälen, de med sådana problem har det tillräckligt jävligt ändå. När jag var ung och gick i skolan var det tämligen vanligt att kalla folk för CP-skadad. Inte lika kul när man varit i kontakt med flera som är CP-skadade. Respekt för sina medmänniskor kommer man långt med.

Golit anser tydligen att det är fullt acceptabelt att göra sig lustig på bekostnad av sjukdomar och funktionshinder.

Kan golit inte förstå skillnaden visar det bara att antingen vill golit inte förstå eller så är det skitkul att göra folk upprörda. Vilket skälet än är känns motivet tämligen sjaskigt.

Antingen kan man läsa vad golit skriver eller så kan man försöka förskjuta fokus. Man kan välja om man man blir upprörd över att golit beskriver Jimmy Aekssons löfte om att det inte ska finnas några tomma stolar, som Altzheimers, minnesförlust, ren lögn (vliket också har sina diagosner) eller glada förhoppningar.

Nu har du ett hyfsat seriöst inlägg får golit framför dig. du kan välja att bemöta det i sak eller inte.

så..

*golit is good for you*

Senast ändrad:

Det är förbannat obehagligt. Sjukdomar och funktionshinder ska inte användas som tillmälen, de med sådana problem har det tillräckligt jävligt ändå. När jag var ung och gick i skolan var det tämligen vanligt att kalla folk för CP-skadad. Inte lika kul när man varit i kontakt med flera som är CP-skadade. Respekt för sina medmänniskor kommer man långt med.

Antar att "halta lottas krog" snart kommer att försvinna får allmänbildningen

... för att inte tala om Vreeswijks hönan Agda, som skildrar en utstuderad mobbning i föresats att sexuellt förnedra hönan i fråga.

Man kan ju tänka sig att det är viktigare att det försvar som ska hävda din rätt utan utländsk påverkan är lite viktigare. Eller för all del att det uppväxande släktet ska kunna stava till syndrom skulle vara lite viktigare, än vad golit använder som liknelse.

Men vi har alla våra prioriteringar. Björklunds skola går åt helvete och han vet varför, men gör inget åt det. Björklund lyckas försvara en liten del av Sverige en vecka.. jämfört med att golit har inte sagt mongo på bukefalos.

Vi har alla var prioriteringar, det är lite synd att du inte prioriterar utbildning.

*golit is good for you*

Antingen kan man läsa vad golit skriver eller så kan man försöka förskjuta fokus. Man kan välja om man man blir upprörd över att golit beskriver Jimmy Aekssons löfte om att det inte ska finnas några tomma stolar, som Altzheimers, minnesförlust, ren lögn (vliket också har sina diagosner) eller glada förhoppningar.

Nu har du ett hyfsat seriöst inlägg får golit framför dig. du kan välja att bemöta det i sak eller inte.

så..

*golit is good for you*

Jag har läst och jag förstår vad du skriver men du förstår uppenbarligen inte vad vi menar. Att blanda in sjukdomar/funktionshinder som jämförelse inom politik är osmakligt, skit samma vilket parti du pratar om.

Ditt inlägg framstår inte ett dugg som seriöst när du inte ens kan stava korrekt förutom allt annat dravel. Att jämföra Alzheimers med "ojdå, vi har visst glömt att komma på möten" är en än gång en skymf mot de som har sjukdomen.

Annie Löv, tja... att ta bort din väljarbas och lita till sina kompisar från handels... Då måste man ha väldigt många kompisar på handels eller bjuda på mäklarbricka och champange i Ågne och Svenstavik också

Eftersom jag faktiskt tycker att golits grundfåga är intressant, vem är Sveriges mest misslyckade politiker, så måste jag få svara på den.
Och jag hävdar nog att det trots allt måste vara Annie Lööf. Motivering: Förr hade centern en politisk åsikt. De var emot kärnkraft. Nu har de slutat tycka så och följaktligen har de numera ingen åsikt. Strongt ledarskap, Annie!

Jag anser dock att Annie ÄR politiker och kan bedömas i den kategorin, till skillnad från en del andra.

(Att jag bemöter golits sakfråga och inte angriper hens person betyder inte att jag står bakom diskriminering och förlöjligande av personer med demenssjukdom eller andra sjukdomar och funktionshinder. )

Är lika ointresserad av vad Jimmie har att säga som vad Jonas har att säga.

*golit is crap for everyone*

Nej vad Jonas (antar att du menar vänsterledaren) är golit intresserad av. Nu är han född på 60-talet och kunde omöjligen gå med i nåt av partiet före 52 56 eller 68

Jimmy Aekesson gick med i SD vid ungefär samma tid, jämförelsevis, som att gå med i det NASDP 1928.

Jag har läst och jag förstår vad du skriver men du förstår uppenbarligen inte vad vi menar. Att blanda in sjukdomar/funktionshinder som jämförelse inom politik är osmakligt, skit samma vilket parti du pratar om.

Ditt inlägg framstår inte ett dugg som seriöst när du inte ens kan stava korrekt förutom allt annat dravel. Att jämföra Alzheimers med "ojdå, vi har visst glömt att komma på möten" är en än gång en skymf mot de som har sjukdomen.

Åsikt noterad.

... så du menar att alla skämt om exempelvis mäns (generellt) oförmåga att vara känslomässig, ha stånd eller storlek är skymfande? Eller är bara den sexuella oförmågan kränkande om den beskrivs som diagnosen impotens? eller om "jag vill inte prata om saken" kan beskrivas som diagnos, så stendör allla relationstrådar på Buke stenhårt. Det kan ju uppfattas nedvärderande att, för det mesta mannen, inte vill prata. Beroende på kön. För män är

*golit is good for you*

Åsikt noterad.

... så du menar att alla skämt om exempelvis mäns (generellt) oförmåga att vara känslomässig, ha stånd eller storlek är skymfande? Eller är bara den sexuella oförmågan kränkande om den beskrivs som diagnosen impotens? eller om "jag vill inte prata om saken" kan beskrivas som diagnos, så stendör allla relationstrådar på Buke stenhårt. Det kan ju uppfattas nedvärderande att, för det mesta mannen, inte vill prata. Beroende på kön. För män är

*golit is good for you*

För säkerhets skull anmäler golit sig själv. gul triangel.

Man kan ju tycka att det är värre att Björklund är en katastrof för Sverige, men men..

*golit is good for you*

Senast ändrad:

Ja bland misslyckade politiker kan väl de räknas som erkände Nordkorea som stat , jag tror det var 1973 och tom jag insåg ju vad den regimen stod för då...Tydligen inte Sveriges dåvarande regering....:meh:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka