Sveriges Lantbruksuniversitet, ett alternativ?

Lollos

Trådstartare
Hej på er! [Ny, ber om ursäkt ifall posten blir felplacerad.]

Jag tar studenten nu till sommaren 2013 och jag funderar på att 2014 söka till SLU (Sveriges Lantbruksuniversitet) för att läsa Hippologprogrammet inriktning ridhäst.

Den stora och klassiska funderingen är;
Hur är utbildningen (lärare, hästar, pluggandet/uppgifterna)?
Hur är skolan (miljö, byggnaderna, engagemang)?
Har du läst eller läser på SLU (i så fall, vad och när började du utbildningen)?


Om jag skulle börja Hippologutbildningen skulle det innebära att jag ska flytta från Örebro till "?" och behöva ta CSN-lån vad jag förstår (eftersom jag inte har någon inkomst eller sparpengar tillgängliga) och då är jag fortfarande i förvirring över hur jag ska göra för att detta ska bli bra och "gå ihop"...

Jättetacksam för trevliga svar! :D
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej! Jag sitter och velar om plugg/ jobb. Har en civilingenjörsexamen och jobbar inom det området nu men börjar inse att jag kanske...
2
Svar
23
· Visningar
4 183
Senast: tex
·
Skola & Jobb Förlåt för att jag fullständigt spammar sönder Buke med mina jobbproblem, men eftersom jag inte får något gehör alls hos min handledare...
2 3
Svar
42
· Visningar
9 502
Senast: Tulip
·
  • Artikel
Hästnyheter På Hästnäringens tre riksanläggningar erbjuds utbildningar på flera nivåer. Världsunikt för anläggningarna är också Hippologprogrammet...
Svar
0
· Visningar
396
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Hej, Under 1 års tid har jag gått runt och ständigt funderat över vad jag ska göra med mitt liv (kortsiktigt), flytta, plugga, jobba...
Svar
12
· Visningar
1 114
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp