Sveriges Lantbruksuniversitet, ett alternativ?

Lollos

Trådstartare
Hej på er! [Ny, ber om ursäkt ifall posten blir felplacerad.]

Jag tar studenten nu till sommaren 2013 och jag funderar på att 2014 söka till SLU (Sveriges Lantbruksuniversitet) för att läsa Hippologprogrammet inriktning ridhäst.

Den stora och klassiska funderingen är;
Hur är utbildningen (lärare, hästar, pluggandet/uppgifterna)?
Hur är skolan (miljö, byggnaderna, engagemang)?
Har du läst eller läser på SLU (i så fall, vad och när började du utbildningen)?

Om jag skulle börja Hippologutbildningen skulle det innebära att jag ska flytta från Örebro till "?" och behöva ta CSN-lån vad jag förstår (eftersom jag inte har någon inkomst eller sparpengar tillgängliga) och då är jag fortfarande i förvirring över hur jag ska göra för att detta ska bli bra och "gå ihop"...

Jättetacksam för trevliga svar! :D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter På Hästnäringens tre riksanläggningar erbjuds utbildningar på flera nivåer. Världsunikt för anläggningarna är också Hippologprogrammet...
Svar
0
· Visningar
399
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Vet att det är flera här som läser på högskola, så tänkte att det var rätt ställe att fråga :D Nu tar jag visserligen "studenten" först...
Svar
2
· Visningar
846
Senast: LittleJohn
·
Hästmänniskan Hur ska man kunna gå vidare i sitt hästeri när man är fattig? Jag känner hela tiden att jag kört fast, jag försöker hela tiden att tänka...
2
Svar
35
· Visningar
2 916

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka