svensktillverkat foder

Milosari

Trådstartare
mina hundar får just nu lone star adult, men jag tycker inte att det är lika bra som LS hearty choice. dock behöver dom mer fett, så jag funderar på att byta foder. min moraliska sida säger att jag bör välja ett svensktillverkat foder för att inte belasta miljön mer än nödvändigt.

har kikat lite på standart, men det finns inget ställe här i kalmar som säljer det, så det går bort. sedan finns det robur, någon som har erfarenhet av det fodret? andra märken?

Sv: svensktillverkat foder

Alla butiker som har gibbon som återförsäljare kan ta in standardt... Gå in på http://www.gibbon.se och klicka på "sök butik". :)

Magnusson är ju också svensktillverkat men jag har för mig att jag kollade innehållet en gång och det var nog vete som första ingrediens.

Här finns svensktillverkade foder, har tyvärr inte erfarenhet av någon av de sorterna men det finns innehållsförteckingar på alla. http://www.svenskahundfoder.se

Senast ändrad av en moderator:

smart! och det kostade inte mer heller. så nu ska jag prova standart och se om det funkar bättre.

Berätta gärna sen hur fodret är, jag skulle också helst ge ett svenskt foder. :)

Carrier Premium skulle i så fall vara det enda från Svenska hundfoder. Kött, ris och sen vete. Carrier säljs mycket i Småland och skulle ju vara lättare att få tag på om du inte kan beställa Standart!

Liknande trådar

Hundhälsa Tror jag ska börja testa min hund på färskfoder igen. Tror dock inte vi vill testa nått med kyckling i då han har haft problem med det...
Svar
15
· Visningar
2 564
Senast: Sezziyanen
·
Hundhälsa Nu blir jag snart tokig. Min hund har fått Royal Canin i princip hela sitt liv. Jag har bytt mellan sorterna, men alltid RC. Han får...
Svar
3
· Visningar
1 126
Senast: dpmatte
·
Hundhälsa Som rubriken säger, hjälp mig och min problem hund! :D Jag tycks inte hitta NÅGOT foder som inte går att matcha kriterierna. Bryr mig...
2
Svar
30
· Visningar
6 423
Senast: fijja
·
Hundhälsa Min hund har problem med sin hud och bör äta ett foder med omega 3 i, nu har jag suttit och kollat på nätet efter foder med omega 3 och...
Svar
4
· Visningar
1 429
Senast: Rose
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V