- Svar: 8
- Visningar: 1 918
Svenska Ridsportförbundet har stoppat svenska ekipage och ryttare från att tävla distansritt i de så kallade G7-länderna. I helgen har dock en svenskägd häst genomfört storloppet President Cup där en deltagande häst dog.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är "stora roliga tävlingar", så det är klart man vill vara med.
Dumma tråkiga förbund som bara lägger sig i.
(Förbundet är dumt och tråkigt och lägger sig i saker rent allmänt imho, men just i det här fallet tycker jag att det finns en poäng med att markera. Även om det, uppenbarligen, inte räcker hela vägen.)
Den ägaren/ryttaren har tidigare startat distans SM på lördagen där hästen blivit utesluten pga hälta efter ca 12 mil. Sen startat samma häst på galoppen på måndagen. Welfare of the horse eller hur var det nu
Den ägaren/ryttaren har tidigare startat distans SM på lördagen där hästen blivit utesluten pga hälta efter ca 12 mil. Sen startat samma häst på galoppen på måndagen. Welfare of the horse eller hur var det nu
Definitionen av vila i tr moment 630 verkar märklig
Då borde de skriva "starta distansritt" istf "vila" eller ta bort den meningslösa regeln så att ingen gör sig några illusionerVilan gäller mig veterligen enbart distansritt. Du kan alltså köra 16mil distans ena dagen och en svår fälttävlan nästa (i teorin iallafall). Och ännu svårare att reglera antar jag att det blir när det gäller tävlande i olika förbund.