Svenska Ridsportförbundets tvärvändning: Douglas Lindelöw får tävla igen

Douglas Lindelöw utreddes för djurmisshandel.
Då förbjöds ryttaren från att tävla för Sverige.
Men nu tvärvänder Ridsportförbundet.
– Vi förstår och respekterar att det kan finnas olika syn och perspektiv, säger Johan Fyrberg på Ridsportförbundet.

Jag tycker det är så tudelat. Han blev aldrig dömd för något. Samtidigt finns ju förutsättningar för förbundet att välja vilka som ska representera oss i landslagen.

Blir dessutom färgad av att en av de som lämnat vittnesuppgifter mot honom är en bekants bekant som jag även träffat vid tillfälle, och ser inte att hon skulle ljuga om allt hon bevittnat :(
Bara för att det inte finns nog för att åtala någon betyder det ju inte att inget otrevligt begåtts..

Synd (men kanske förståeligt) att inte det är öppet vad som finns mot honom utan det vi får veta är relativt vaga uppgifter och i andra eller tredje hand. Det blir helt omöjligt tycker jag att som utomstående få en bild av vad som egentligen skett.

Jag kommer att heja på Sverige men inte på Douglas, så känner jag. Jag tror på förlåtelse om man visar på ånger och förståelse för vad man gjort för fel, och på visad bättring. Av det jag sett känns det som att han slår ifrån sig.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Avstängningen från internationellt tävlande är hävd - men en landslagsplats är fortfarande inte aktuell. Douglas Lindelöw menar att han...
Svar
0
· Visningar
483
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Ryttaren Douglas Lindelöw har anklagats för misskötsel och stängts av från landslaget. I ett öppet brev slår han nu tillbaka mot...
Svar
0
· Visningar
321
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Ryttaren Douglas Lindelöw har anklagats för misshandel av sina hästar. Något som lett till att han polisanmälts av Svenska...
Svar
0
· Visningar
662
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Sverige går offensivt fram på frågor rörande hästvälfärden. Kampen för att göra bettet kandar frivilligt på internationellt tävlande...
Svar
0
· Visningar
248
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka