Jag gillar inte när jag blir manipulerad av tv, typ när jag gråter till en film. Och på samma vis skulle jag inte gilla att bli manipulerad till att hata på några Hollywoodfruar på internet. Fattar ni inte hur styrda ni är?
Vilka är ni?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag gillar inte när jag blir manipulerad av tv, typ när jag gråter till en film. Och på samma vis skulle jag inte gilla att bli manipulerad till att hata på några Hollywoodfruar på internet. Fattar ni inte hur styrda ni är?
Ni som orkar förfasa er över Hollywoodfruarnas utseenden.Vilka är ni?
Tack för den! Jag har varit hemmafru men inte fan bar jag mig åt på det sättet!För att hemmafruar beter sig så, iaf de jag träffat och behövt umgås med.
Tack för den! Jag har varit hemmafru men inte fan bar jag mig åt på det sättet!
Det är väl åt det hållet jag menar. Jag bryr mig inte alls om att människor väljer att fylla sina läppar till bristningsgränsen utan det är deras beteende som jag reagerar på. Om man blir hembjuden till en person första gången på lunch - kommer man för sent? börjar skrika och vara otrevlig mot de andra gästerna även om man har en historia? o s v Visst det ska bli bra TV och det är därför jag är säker på att detta är roller de blir tilldelade och sedan filmar de en happening. Improviserad teater i realtid för att tjäna pengar.Men det har jag gjort. Frivilligt injicerat nervgiftet botox för att se om det lindrar min migrän. Botox är ingen filler, botox förlamar småmuskler så att rynkor slätas ut om man gör det i skönhetssyfte.
KL
Har inte tv3 sjunkit långt under sitt eget lågvattenmärke? Jag har bara sett trailers av Hollywoodfruarna och spytt åt att det går ut på att vi ska frossa i hur vidriga de är. T ex när det gäller deras läppar.
Har även sett trailers på nåt idiotprogram där folk låter sig jagas av hundar? Hunger games på riktigt?
Det senaste jag såg handlade om något som nog börjar nu i veckan. Det hette något i stil med Är det okej? Trailern lät som sämsta sortens buketrådar där ett beteende från någon i TS omgivning beskrivs och så ska alla hata på den där vilt främmande personen. Sen när behövde vi en kommersiell skittv-kanal för att staka ut normer åt oss? Kräks ...
Ja, det känns rätt självklart att det är roller tycker nog jag. Och det är tragiskt att så många går på det när sketen tv-kanal så gränslöst föraktar både folk som ställer upp i deras program och de som tittar på dem.Det är väl åt det hållet jag menar. Jag bryr mig inte alls om att människor väljer att fylla sina läppar till bristningsgränsen utan det är deras beteende som jag reagerar på. Om man blir hembjuden till en person första gången på lunch - kommer man för sent? börjar skrika och vara otrevlig mot de andra gästerna även om man har en historia? o s v Visst det ska bli bra TV och det är därför jag är säker på att detta är roller de blir tilldelade och sedan filmar de en happening. Improviserad teater i realtid för att tjäna pengar.
Tack, nej hemma i "byn" i gamla SverigeHar du varit hemmafru i USA? Hemmafru i överklassen?
Min erfarenhet är att hemmafruar där är på det viset.
Svenska hemmafruar i Sverige brukar vara mer jordnära.
Ja, det känns rätt självklart att det är roller tycker nog jag. Och det är tragiskt att så många går på det när sketen tv-kanal så gränslöst föraktar både folk som ställer upp i deras program och de som tittar på dem.
Gunilla har ju själv sagt att hon vill göra bra TV vilket jag tolkar som att hon överdriver och spelar framför kameran. Övriga säger jag ingenting om men visst provocerar vissa och andra är urmysiga i eventuella roller. Det är nog poängen. Vissa av fruarna skulle jag gärna möta över ett glas vin om de är sådär irl. Andra inte.Igår satt jag här hemma, förkyld och hade tråkigt och klickade runt på play-kanaler på datorn. Där hamnade jag på Svenska Hollywoodfruar. Jag har aldrig sett ett helt program för det intresserar mig egentligen inte alls men igår hände det. Jag tittade på de nya programmen och...
ÄR detta verkligen på riktigt??? ÄR dessa personer verkligen så som de framställs i programmet??? Det måste väl ändå finnas ett manus, ressigiör och skrivna roller för inte kan man bete sig på detta sätt? Jag kan se rollerna
Den onda - Gunilla Persson
Den goda - Maria Montazami
Den bortglömda stjärnan - Britt Ekland
Den ung naiva - Åsa ???
Gunilla har ju själv sagt att hon vill göra bra TV vilket jag tolkar som att hon överdriver och spelar framför kameran.
Håller helt med i det hon skriver. Jag tycker också det verkar som om man medvetet sätter henne i situationer där hon framstår som så virrig som möjligt i programserien. Hon listar exempelvis ofta saker och det resulterar alltid i något konstig/virrigt/charmigt. Vem listar saker hela tiden utan att bli ombedd?Ang manus skrev Hanna Hellquist på DN så bra om Maria Montazami redan för några år sedan.
http://blogg.dn.se/pa-stan/2011/11/...henne-sager-sa-mycket-mer-om-oss-an-om-henne/
Vem har sagt att de inte får se ut hur de vill?
Jag tycker du överdriver. Det vore ju märkligt att inte ha någon åsikt alls, det betyder ju inte att kvinnors utseende sågas och dissekeras.
Åsa tycker jag personligen är jätte söt och fin, gillar hennes frisyr och ansikte men just läpparna tycker jag blev mindre bra.
Eller tycker du att vi ska blunda och se ingenting när vi tittar på tv eller går ut på stan?
Jag har svårt att tro att du själv tycker att alla människor är fantastiskt vackra från topp till tå.