Svenska hollywoodfruar - är det på riktigt???

Det är väl såpass vanligt i de kretsarna dom rör sig i att det inte anses som lika stor grej (plastikoperationer) som det gör för oss.

Har en kompis som har BRA ekonomi som har vänner som rör sig i "stureplans-kretsar" och dom ser väldigt lätt på det här med plastikoperationer. Nu säger jag inte att alla är sådana, men men...

Fast det är nog vanligare än "man tror". Jag är helt vanlig ung tjej, har både silikonbröst och fillers i läpparna. Tycker inte plastikoperationer är något konstigt alls. Kommer göra fler om jag känner att jag vill det i framtiden. Så det är inte bara i "stureplanskretsar".

Klart att dom får se ut så om dom vill. Du överdriver alltid dina inlägg, både män och kvinnor analyseras, men nu gällde denna tråden Hollywoodfruarna och inte Hollywoodmännen. Jag tycker det är sorgligt att dom inte ser hur fina dom är utan botox o dyl. Britt är ju egentligen jättevacker.
Jaha, så även om nu män hackas på på lika elaka sätt - gör det det mer okej? :confused:

Ni är ju elaka, ser ni inte det själva?

@pulkaskurk

Eller tycker du att vi ska blunda och se ingenting när vi tittar på tv eller går ut på stan?
Jag har svårt att tro att du själv tycker att alla människor är fantastiskt vackra från topp till tå.
Haha men snälla. Tror du åsikter som inte yttras inte existerar? Jag ser ingen anledning att dela med mig av pissiga åsikter i stil med hur fula jag tycker folk ser ut. Det är bara taskigt. Ni sitter dessutom och häcklar dem på nätet, precis som alla osäkra fjortisar som funnit sitt kall i att sitta och såga folk på nätet.

"The mouth should have three gatekeepers.
Is it true?
Is it kind?
Is it necessary?"

Ovanstående kanske kan vara något att tänka på innan man pratar/skriver. Givetvis tycker ju alla olika men att sitta och häva ur sig skiten är faktiskt inget man måste göra.

Du häver ju ur dig skit nu, var det nödvändigt? ;)

Ja, och dessutom frivilligt injecera nervgift...
Men det har jag gjort. Frivilligt injicerat nervgiftet botox för att se om det lindrar min migrän. Botox är ingen filler, botox förlamar småmuskler så att rynkor slätas ut om man gör det i skönhetssyfte.

KL

Har inte tv3 sjunkit långt under sitt eget lågvattenmärke? Jag har bara sett trailers av Hollywoodfruarna och spytt åt att det går ut på att vi ska frossa i hur vidriga de är. T ex när det gäller deras läppar.

Har även sett trailers på nåt idiotprogram där folk låter sig jagas av hundar? Hunger games på riktigt?

Det senaste jag såg handlade om något som nog börjar nu i veckan. Det hette något i stil med Är det okej? Trailern lät som sämsta sortens buketrådar där ett beteende från någon i TS omgivning beskrivs och så ska alla hata på den där vilt främmande personen. Sen när behövde vi en kommersiell skittv-kanal för att staka ut normer åt oss? Kräks ... :yuck:

Jaha, så även om nu män hackas på på lika elaka sätt - gör det det mer okej? :confused:

Ni är ju elaka, ser ni inte det själva?

@pulkaskurk

Haha men snälla. Tror du åsikter som inte yttras inte existerar? Jag ser ingen anledning att dela med mig av pissiga åsikter i stil med hur fula jag tycker folk ser ut. Det är bara taskigt. Ni sitter dessutom och häcklar dem på nätet, precis som alla osäkra fjortisar som funnit sitt kall i att sitta och såga folk på nätet.

Jag håller faktiskt inte med dig alls.
Jag tycker inte det är att häckla någon för att man yttrar sig om att något i mitt tycke är mindre fint.

Vem har sagt att de inte får se ut hur de vill?

Jag tycker du överdriver. Det vore ju märkligt att inte ha någon åsikt alls, det betyder ju inte att kvinnors utseende sågas och dissekeras.
Åsa tycker jag personligen är jätte söt och fin, gillar hennes frisyr och ansikte men just läpparna tycker jag blev mindre bra.

Eller tycker du att vi ska blunda och se ingenting när vi tittar på tv eller går ut på stan?
Jag har svårt att tro att du själv tycker att alla människor är fantastiskt vackra från topp till tå.
Min fetning och främst det jag svarar på.

Alltså hallå, det kan väl inte komma som en överraskning att kvinnors utseende ständigt kategoriseras, utvärderas och recenseras? Det är samhället som säger att de inte får se ut som de vill! Och sedan när de förändrar sitt utseende för att närma sig normen, då får de skit för det OCKSÅ! Alltså jag orkar inte.

Det gör hon ju inte? Hon uttrycker en åsikt angående att sitta på nätet och skriva elaka saker om andra människors utseende. Ni sitter på nätet och skriver elaka saker om andra människors utseende. Du ser ingen skillnad alls?

I mina ögon kanske det var skit ;)

Man kan tom få det till att vara kränkande om man är överkänslig.

Jag tycker inte det är att häckla någon för att man yttrar sig om att något i mitt tycke är mindre fint.
Nähä.

Jag var lite ironisk bara... ;) Dom är ju sjukt fula. Ser ut som krockskadade seriefigurer.

Jag håller med! Det värsta är att Åsa ville ha ännu mer läppar :eek:O_o:confused:

Min sambo tycker att Åsas läppar påminner om Kalle Ankas näbb...

Inte alls häcklande, verkligen inte.

Så det här är att uttrycka att något är "mindre fint"?
Jag undrar om Britts och Åsas läppar är på riktigt... :nailbiting: :laugh:

Jag var lite ironisk bara... ;) Dom är ju sjukt fula. Ser ut som krockskadade seriefigurer.

Jag håller med! Det värsta är att Åsa ville ha ännu mer läppar :eek:O_o:confused:
Som tur var vägrade hennes man att göra det :D

Min sambo tycker att Åsas läppar påminner om Kalle Ankas näbb...

Jisses! Går det verkligen att göra större läppar! :rofl:

I mina ögon kanske det var skit ;)

Man kan tom få det till att vara kränkande om man är överkänslig.
Jag bryr mig faktiskt inte om du anser det vara skit eller ej, tro mig, många läser nog dina inlägg och tänker samma sak. Däremot fascinerar det mig att du inte ser någon som helst skillnad i att kritisera fenomenet att såga andras utseende (på internet) mot att sitta och såga andras utseende (på internet).

Däremot fascinerar det mig att du inte ser någon som helst skillnad i att kritisera fenomenet att såga andras utseende (på internet) mot att sitta och såga andras utseende (på internet).

Ja men precis. Sättet som (jo, så är det faktiskt) kvinnor trycker ner varandra på är så fruktansvärt genomvidrigt och skadligt. Jag kan inte först hur man sitter och häver ur sig så elaka saker. HUR kan man vara såhär jävla taskig?

Wow, man måste känna sig himla perfekt om man tycker att det är roligt att sitta och diskutera hur fula andra människors kroppsdelar är. Eller så kanske det är tvärtom, att man känner sig lite missnöjd med sig själv och därför mår lite bättre om man gör ner någon annan?
Troligen både och. :D

Jag gillar inte när jag blir manipulerad av tv, typ när jag gråter till en film. Och på samma vis skulle jag inte gilla att bli manipulerad till att hata på några Hollywoodfruar på internet. Fattar ni inte hur styrda ni är?

Jag tror inte dom har manus direkt men det ligger ju i deras egna intresse att göra "bra TV", annars lär dom inte få vara kvar i nästa säsong. Är dock ganska säker på att Gunilla är ungefär så vidrig som hon framstår även om tillfällena ofta är skapade. Försätter man sitt barn i sådana situationer som hon gör, kan man inte vara riktigt klok.
Ang manus skrev Hanna Hellquist på DN så bra om Maria Montazami redan för några år sedan.

http://blogg.dn.se/pa-stan/2011/11/...henne-sager-sa-mycket-mer-om-oss-an-om-henne/

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka