Tänkte också på kristinehamnKristinehamn.
Trevlig skärgård, flera loppisar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tänkte också på kristinehamnKristinehamn.
Trevlig skärgård, flera loppisar.
Undrar om det fortfarande finns remmalag på ön? Pappa köpte en häst därifrån när jag var liten.
Hur hamnade den gudsförgätna hålan Påskallavik där bland alla städerna? Istället för P-vik skulle jag rekommendera (på sommartid) det lilla, lilla samhället Mörtfors i Oskarshamns kommun. Väldigt mysigt att stanna vid pensionatet och fika i grönskan invid ån som porlar. Dock finns inget annat att göra där vad jag vet, så det är mer ett stopp på vägen till något annat.Påskallavik, Mariestad, Strängnäs, Mariefred, Norrtälje....
Undrar om det fortfarande finns remmalag på ön? Pappa köpte en häst därifrån när jag var liten.
Finns kvar! Både remmalag och hästförsäljningenUndrar om det fortfarande finns remmalag på ön? Pappa köpte en häst därifrån när jag var liten.
@strawberrysylt: Järvsö, vansinnigt gulligt ställe. Tyvärr åker jag oftast bara igenom men har stannat till några gånger.
Tänkte också föreslå Järvsö. Har inte varit där på ett antal år och oftast bara passerat om inte järvzoo varit destinationen. Vet dock inte vad som finns där mer än fin natur.
Just ja, Lill-Babs café finns juKopiösa mängder caféer, Hälsingestintans egen butik och loppisar är vad jag har lyckats utröna
Ullared!! Den som inte gillar shopping in Ullared måste vara crazy. Bo i Varberg på varbegs kurort.Hej alla! Jag behöver tips =)
Jag har lust att göra en liten miniresa ett par tre dar eller så och tänkte ta tåget till nån svensk liten sevärd/rolig/fin ort/stad för att se natur, ha det lugnt och skönt, bo billigt på vandrarhem och som en bonus kanske också shoppa något kul, gärna i second hand butiker/på loppisar.
Någon som har tips på någon sån ort i Sverige? Jag bor i Dalarna och vill åka till ett annat landskap, fast kanske inte till Blekinge/Skåne/Lappland utan i anslutning typ, ni fattar... och som sagt inte till nån stor stad tänkte jag, utan till nåt lite mindre ställe som man kanske inte tänkt så mycket på tidigare... tips? =)
Tack på förhand!
//r
jag får mardrömmar bara av tanken på att behöva gå in där. Snäppet värre än ikea föreställer jag mig.Ullared!! Den som inte gillar shopping in Ullared måste vara crazy. Bo i Varberg på varbegs kurort.
Billigt, billigt, billigt är inte det shopping? Gå direkt ned till hästprylarna och håll sig där :-). Då överlever du.jag får mardrömmar bara av tanken på att behöva gå in där. Snäppet värre än ikea föreställer jag mig.
Nej usch. Köper få saker av god kvalité. Gillar inte konsumtionshets. (Köper inga hästprylar heller.)Billigt, billigt, billigt är inte det shopping? Gå direkt ned till hästprylarna och håll sig där :-). Då överlever du.
Ullared!! Den som inte gillar shopping in Ullared måste vara crazy. Bo i Varberg på varbegs kurort.
Västervik.Hej alla! Jag behöver tips =)
Jag har lust att göra en liten miniresa ett par tre dar eller så och tänkte ta tåget till nån svensk liten sevärd/rolig/fin ort/stad för att se natur, ha det lugnt och skönt, bo billigt på vandrarhem och som en bonus kanske också shoppa något kul, gärna i second hand butiker/på loppisar.
Någon som har tips på någon sån ort i Sverige? Jag bor i Dalarna och vill åka till ett annat landskap, fast kanske inte till Blekinge/Skåne/Lappland utan i anslutning typ, ni fattar... och som sagt inte till nån stor stad tänkte jag, utan till nåt lite mindre ställe som man kanske inte tänkt så mycket på tidigare... tips? =)
Tack på förhand!
//r
Bäsinge/Utsund ligger i södra Dalarna och ja, det finns mycket fint häromkring Myggspray är inte nödvändigt alls i år, eftersom det varit en extremt myggfattig sommar