Svenska "hålor" värda ett besök?

strawberrysylt

Trådstartare
Hej alla! Jag behöver tips =)

Jag har lust att göra en liten miniresa ett par tre dar eller så och tänkte ta tåget till nån svensk liten sevärd/rolig/fin ort/stad för att se natur, ha det lugnt och skönt, bo billigt på vandrarhem och som en bonus kanske också shoppa något kul, gärna i second hand butiker/på loppisar.

Någon som har tips på någon sån ort i Sverige? Jag bor i Dalarna och vill åka till ett annat landskap, fast kanske inte till Blekinge/Skåne/Lappland utan i anslutning typ, ni fattar... och som sagt inte till nån stor stad tänkte jag, utan till nåt lite mindre ställe som man kanske inte tänkt så mycket på tidigare... tips? =)

Tack på förhand!

//r

Hej alla! Jag behöver tips =)

Jag har lust att göra en liten miniresa ett par tre dar eller så och tänkte ta tåget till nån svensk liten sevärd/rolig/fin ort/stad för att se natur, ha det lugnt och skönt, bo billigt på vandrarhem och som en bonus kanske också shoppa något kul, gärna i second hand butiker/på loppisar.

Någon som har tips på någon sån ort i Sverige? Jag bor i Dalarna och vill åka till ett annat landskap, fast kanske inte till Blekinge/Skåne/Lappland utan i anslutning typ, ni fattar... och som sagt inte till nån stor stad tänkte jag, utan till nåt lite mindre ställe som man kanske inte tänkt så mycket på tidigare... tips? =)

Tack på förhand!

//r
Hjo!
En liten mysig stad vid Vättern.

Reserverar mig för att mina geografikunskaper lämnar en hel del att önska.

Lite osäker på om det ligger i norra Västmanland eller södra Dalarna, men...
Om man har en hund eller så, eller bara gillar att gå runt i naturen, är det väldigt fina miljöer kring Bäsinge och Utsund tycker jag. Glöm inte myggsprejen bara...:p

Söderköping - Söt liten ort med ett väldigt mysigt cafe! Och så mycket vet jag iaf om geografi att det ligger i Östergötland :rofl:

Grödinge, (södra Stockholm/norra Södermanland) - Väldigt vacker natur, finns några mysiga caféer (kan PMa namnet på mitt favorit-dito om så önskas!). Vid Skanssundet finns också några trevliga restauranger. Är ju dock inte en ort i den bemärkelsen, utan mer "utspritt".

Jag håller med om Nora, Vadstena och Söderköping!

Sala skulle jag bara åka till för att gå ner i gruvan, själva stan tyckte jag inte var något speciellt.

Åmål åkte vi igenom förra året och då var det någon beach vollyboll-turnering, skitmysigt, inte alls som filmen antyder:p

Reserverar mig för att mina geografikunskaper lämnar en hel del att önska.

Lite osäker på om det ligger i norra Västmanland eller södra Dalarna, men...
Om man har en hund eller så, eller bara gillar att gå runt i naturen, är det väldigt fina miljöer kring Bäsinge och Utsund tycker jag. Glöm inte myggsprejen bara...:p

Söderköping - Söt liten ort med ett väldigt mysigt cafe! Och så mycket vet jag iaf om geografi att det ligger i Östergötland :rofl:

Grödinge, (södra Stockholm/norra Södermanland) - Väldigt vacker natur, finns några mysiga caféer (kan PMa namnet på mitt favorit-dito om så önskas!). Vid Skanssundet finns också några trevliga restauranger. Är ju dock inte en ort i den bemärkelsen, utan mer "utspritt".
Bäsinge/Utsund ligger i södra Dalarna och ja, det finns mycket fint häromkring;) Myggspray är inte nödvändigt alls i år, eftersom det varit en extremt myggfattig sommar:up:

Jag håller med om Nora, Vadstena och Söderköping!

Sala skulle jag bara åka till för att gå ner i gruvan, själva stan tyckte jag inte var något speciellt.

Åmål åkte vi igenom förra året och då var det någon beach vollyboll-turnering, skitmysigt, inte alls som filmen antyder:p

Håller helt med, Sala är urtråkig som stad (jag har bott där under jobb) men gruvan är väl värd att besöka. Jag borde väl som lokalpatriot inte säga det här men gruvturen där var bättre än den i Falun :o fast den är också bra! :)

+1 på Vadstena och Söderköping och lägger också till Gränna @strawberrysylt

Liknande trådar

Mat Jag ser att folk ofta startar trådar om tips på restauranger i en stad/ ett område. Och sen blir tråden äldre och glöms bort. Så jag...
2
Svar
27
· Visningar
2 659
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar