Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Eller de raser som faktiskt är godkända och ser ut som varg: sarloos wolfhound eller cezkoslovensky vlacak.
70% varg och 30% hund ger ju bästa blandningen
Ska bli intressant att se vad blocket svarar!
JAG tvivlar starkt på att det finns någon % varg i dom hundarna alls! Det ser ut som vita herdehundar blandat med schäfer och husky, jag har själv tråffat en som påstås vara svensk varghund med 70% varg. Enligt mig finns det ingenting varglikt hos dom hundarna alls, varken beteende eller utseende. Jag tror att det är ett säljarknep från Oddvars sida. Visst kanske dom ser ut som vargar för en okunnig, men även min schäferhane har blivit tagen för varg ett antal gånger
Det finns nästan vita hybrider. Jag har träffat flera. Det är korsningar mellan polarvarg o alaskan malamute. Hoppas någon sätter stopp för den här mannen. Jag anmälde annonsen på blocket. En varghybrid är ingen varg o ingen hund. Det är inget. . Det blir bara tok.
Riktiga varghybrider marks det tydligt pa att de inte ar "vanliga hundar" om man har nagon som helst kannedom om hundar. De varghybrider jag traffat har varit sa hundlika man kan tanka sig ... men det ar en klar skilnad fran en hund. De ror sig annorlunda, eller har annorlunda ogon, eller bara tittar pa manniskor annorlunda an en hund gjor. Det ar nagot i blicken som gjor att man bara vet. (och tar ett djupt andetag, det ar maktigt att traffa en)
Skulle namnet "svensk varghund" vara något sorts registrerat varumärke, eller? Låter väldigt konstigt, men vad vet jag.
Dessutom är det registrerat hos patentverket tydligen. Ursäkta, men vad i h.....???