et_flickan
Trådstartare
Sv: Svensk varghund
Och så långt tänkte inte jag.
Förbjuder man en ras följer snart flera.
Och så långt tänkte inte jag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Förbjuder man en ras följer snart flera.
Det finns tam varg i sverige, jag har träffat en med sin husse här i skogen. Den vargen kommer från ryssland och kom till sverige som "flyttgods" med husse (som är svensk men jobbat många år i ryssland). Den vargen kommer från ett ställe som föder upp tamvarg och gjort så i generationer och en sådan skulle gärna få flytta in här. Snäll, lugn, trevlig mot alla, både folk och fä men STOR och en riktig kelgris.
Jag har bara träffat en ovtjarka och det var en mycket trevlig hund. Dock har ägaren en mycket god hand med hundar så jag var väl inte förvånad att hunden var trevlig. Dock det man har hört och läst om den rasen är inte så trevligt...
Dagen efter kliver mannen som är ägare till "vargen" in på tidningsredaktionen tillsammans med sin "varg", ett väldigt fint exemplar av jämthund, dock med öppen svans, hunden hade rymt från ägaren bara 1 km från parets gård timmen innan bilderna var tagen.
För alla Er som tvivlar och tror att det inte går att "göra" hund av varg och hund, rekommenderar jag följande blogg. https://svenskvarghund.wordpress.com/ Bloggen följer vuxendjur samt valpar flera år tillbaka och en mer hängiven husse får man leta efter! Jag har själv haft nöjet att träffa båda de vuxna djuren samt valpar från kull nr 2. Fick förmånen att köpa Grim men kunde tyvärr inte behålla honom ~ ångrar oss fortfarande dagligen. Hur som helt ~ UNDERBARA HUNDAR!!!
Folk ser vad de vill se.
Jag har träffat en vargkorsning. En kvinna i yttre bekantskapskretsen hade en. Typ 17 år sen nu. Jag har aldrig träffat någon varelse som var så stressad som den stackaren. Gick runt i koppel, bodde i litet radhus med henne och ett litet barn. Munkorg på alltid. Kissade ner sig när man tittade på den. Fruktansvärt djurplågeri.
Undertecknad anmälde och det stackars djuret försvann. Antar att den blev avlivad. Har aldrig fattat varför. Hon som hade den var liksom inte typen som vill ha en cool hund/varg att skryta med och helt ointresserad av hund dessutom.