Öhhh jo hon är väldigt transparent och öppen med att hon är opinionsbildare. Det låter osannolikt att någon skulle ha missat det som du påstår. Nej främsta anledningen till att hon är illa omtyckt av vänstern är att hon -som ingen annan tuggar ner vänsterns argument till småsmulor.
Ja? Har du missat att hon stod i talarstolen och darrade på både röst och läppar (eller låtsades
)när Kristersson tryckte på hennes omhuldande av islamister?
Ja...eeelllle hur!
Jag kan inte förstå hur någon vettig människa överhuvudtaget tycker att S är ett parti att lita på. Alltså SD har knappt hunnit torka bort spott loskorna från sina ansikten när S helt plötsligt från ingenstans -Men hallååå det var faktiskt VI som stod för en stramare migrationspolitisk och VI har ALLTID stått för en stram invandring.
Det ska bli mig ett sant nöjje att se Anders Holmberg ställa MA mot väggen. Lyssnade förresten på P1 morgon med Mikael Kulle som intervjuade Andersson för några dagar sedan. En riktigt tuffing till journalist måste jag säga, i Holmbergs kategori
MA: Jamal har tagit avstånd ifrån Hamas och hamas attacker i Israel, jag har förtroende för honom!!
Journalisten: Men att det kommit fram uppgifter att Jamal varit med i planerings fasen av Hamas möte i Malmö, är det något Ni tittat på och tagit ställning till?
MA: Öhhhhhhh det va öhhhhhhh...... jag vet inte exakt vilka han har talat med inför den konferensen -det har jag inte koll på.
Journalisten: Spelar den här konferensen och eventuella förberedelser någon roll för ditt förtroende för honom?
MA: Tvärtyst………Tvärtyst........jamm ,,,jag menar -all information som jag har om Jamal och varje gång jag hört honom uttala sig i dom här frågorna så är han väldigt tydlig. Han ju sosse med fackföreningsbakgrund-han har ju bakgrund i IF metall, så han är fackföreningskille!! Ocheee.... jag menar..... socialdemokratin och även fackföreningsrörelsen öhhhhh e ju rörelser som vill att människor ska få leva fria liv och spelar ingen roll vilken bakgrund man har, vilket kön man har eller vilken sexuell läggning man har. Det är väldigt långt ifrån religös fundamentalism som Hamas har.
Jag tänker Magdalena Andersson nu i fortsättningen bör ha liiiiiite bättre koll på att hennes partikollegor inte är islamister som kramar Hamas och hur det står till med synen på homosexuella osv.