Svartsilversköldpadda eller blåsilversköldpadda?

Lyan

Trådstartare
Jag har alltid undrat över mina syskons katt. Var hon svartsilversköldpadda med väldigt ljusa röda fläckar eller svar hon blåsilversköldpadda med väldigt mörka toppar?
2016-07-03%20(2).webp

Hade det inte varit för tassarna så hade jag nog definitivt sagt svartsilver med ljusa röda fläckar
2016-07-03%20(5).jpeg

Jag har tyvärr inga bilder på henne när hon var liten, men då såg hon blå ut

Ut i från bilderna, ville jag sagt svartskölpaddsilver(tigré/spotted)
Jag också, tills jag kommer till tassarna 😅
Blått blir ju väldigt mörkt ihop med silver. Vad säger trampdynorna?
Aha. Hon lever tyvärr inte längre så jag vet inte hur trampdynorna såg ut. Men när hon var liten så var jag säker på blåsköldpadda fram tills jag såg henne igen när jag tog dessa bilderna

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
817
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Vad tusan är det för färg på mitt yrväder ?:) mörkt ansikte,mörka tassar. Undersida svans lite randig. I visst ljus svart/grå, i annat...
Svar
7
· Visningar
715
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
570
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Katterna i familjen brukar få kaninöron, kanintassar, och andra kaninkroppdelar att mumsa på och leka med. Nu har mamma fått erbjudande...
Svar
12
· Visningar
678

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka