Fisken
Trådstartare
Hur vet man till hundra procent att dem pengarna man tjänar inte är vita? Papper? Avtal? tex momsade/ickemomsade hästar? Jag har googlat på huruvida man behöver betala skatt eller inte beroende på en viss summa och tjänar man mindre än 20 135 så behöver man inte betala skatt MEN man ska då skriva ett intyg om att man tjänar mindre än det. (Vid tex sommarjobb)
Är det arbetsgivarens ansvar med ett sånt intyg?
Sen undrar jag lite om hästjobb, om arbetsgivaren säger att det är vitt men inte erbjudit nå avtal förrän jag säger att jag vill ha ett, kan man lita på det då? Ingen lönespecifikation överhuvudtaget och betalning via swish. (Handlade först om några dagars provanställning utan papper men skulle sen vara en anställning under en månad. Jag drog mig dock därifrån av olika skäl.)
Är det arbetsgivarens ansvar med ett sånt intyg?
Sen undrar jag lite om hästjobb, om arbetsgivaren säger att det är vitt men inte erbjudit nå avtal förrän jag säger att jag vill ha ett, kan man lita på det då? Ingen lönespecifikation överhuvudtaget och betalning via swish. (Handlade först om några dagars provanställning utan papper men skulle sen vara en anställning under en månad. Jag drog mig dock därifrån av olika skäl.)
Senast ändrad: