svarta/röda vinbär

T

Tribute

har massor av svarta och röda vinbär på gården som vi inte kommer att äta upp, så jag undrar om de på något sätt kan vara nyttiga till hästarna? bären, bladen eller både och? vad är de isåfall bra för och hur mycket ska man ge?

Sv: svarta/röda vinbär

Annars finns det ju mycket man kan göra med vinbär, saft, snaps (lägg bären i en flaska, häll på valfri sprit och vänta några veckor...) gelé osv. Saft och snaps åtminstone kan man använda både blad och bär. Om inte annat så går det bra att frysa in tillsvidare!

Liknande trådar

Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
402
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
534
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
853
Senast: Fiorano
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 107
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV