Jagar ridstövlar som en tok, men det är klurigt det här. Jag blir aldrig klok på måtten, alla stövlar är för vida i vaden!. Har 36-37 i skor, behöver 44-45 i höjd och vaden mäter 32 cm. Jag har ett par Parlanti med 31 cm i vaden, de är för vida. Har ett par MH R/N (31-34 cm i vidd) de är för vida. hade ett par Pioneer innan som var ca 30-30,5 cm i vaden och de passade (dock sjukt obekväma att gå i så blir inte ett nytt sånt par).
Jag har hittat ett par Bocaj som jag är intresserad av i storlek 37 (de ska enligt måttabell vara 45 cm höga och 35 cm vida). Har hört att Bocaj ska vara smala i modellen och att de går att spänna in mycket, men vad tror ni? går de att dra ihop till mina vader? Ni med erfarenhet av Bocaj stövlar får mer än gärna svara.
Annars blir det väl att måttbeställa på Falsterbo, fast än jag tycker det är dyrt...
Jag har hittat ett par Bocaj som jag är intresserad av i storlek 37 (de ska enligt måttabell vara 45 cm höga och 35 cm vida). Har hört att Bocaj ska vara smala i modellen och att de går att spänna in mycket, men vad tror ni? går de att dra ihop till mina vader? Ni med erfarenhet av Bocaj stövlar får mer än gärna svara.
Annars blir det väl att måttbeställa på Falsterbo, fast än jag tycker det är dyrt...