svart i ögat?

Priscilla

Trådstartare
min katt har den senaste veckan haft svarta små klumpar under ögonen, ungefär som det kan bli på människor vars smink klumpar ihop sej (underbart utvecklad beskrivning jag hittade på :bump: )
vad är det för något?
jag har sett det förut på katter, men är det något farligt?
kan man få bort det på något vis?

Sv: svart i ögat?

Sålänge det inte ligger inne i ögonen så är det nog inga problem. Vanligt på perser och britter som har kortare nos. Det visar väl i så fall på en ökad tårvätskemängd, men ser det inte kladdigt ut i ögonen eller att dom är röda eller svullna så brukar det inte vara nått problem.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
1 081
Senast: Skjøldur
·
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 583
Senast: Bullen22
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 853
Senast: Sassy
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 890

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka