Svårt för höger galopp

S

sandraR

Hej! Jag har ett vbl-sto som har gått trav men nu är utbildad ridhäst och har varit det ganska länge. Hon är mycket duktig, men har svårt för höger galopp. Hon fattar vänster istället. Jag undrar om du vet varför hon har lättare med vänster, och hur jag kan öva upp så att hon blir duktig på höger galoppen. Även har hon travartrav och vet du hur man kan träna bort den vore det toppen med lite tips. Varma hälsningar /Sandra. :)

Sv: Svårt för höger galopp

Letar efter någon som inte tar 500kr per lekt.. Det är svårt kan jag meddela. Men förhoppningsvis har jag hittat den rätte nu :)

Hej!

Jag har åxå ett vbl. Han kan inte heller fatta höger.
När ja besiktade honom sa vettis att en förklaring kan vara att han typ är "vänsterhänt" och hellre/har lättare att fattar vänster.
Har du prövat att byta galopp när ni galopperar på en raka? Det funkar för oss ibland, men inte på banan.
Den traviga traven tycker jag bara är när man travar fort, travar man "sakta" så är det som vanligt.

Hoppas det löser sej för dej, men visst e det kul att ha något att träna på! =)

Jaså det hade jag inte den blekaste aning om! Ska jag absolut prova :)

Ja, har hittat en tränare som verkar toppen, så har ju endel mål nu om man säger så! :)

Tack för ditt svar!

Liknande trådar

Träning Hej! Tränar förvänd galopp med min häst, och behöver tips. När jag rider i vänster varv (galopp) och går över i höger varv i förvänd...
Svar
5
· Visningar
1 254
Senast: Nevermind
·
Träning Jag har ju då gått och ”råkat” köpa en ridtravare (hon skulle slaktas så köpte henne för det priset) och behöver tips på hur man ska...
Svar
2
· Visningar
748
Senast: Verdandi
·
Ridning Hej! Men ridtravare har svårt att gå ned för nedförsbackar, han vill gärna trava nedför och är det extra brant så drar han ned huvudet...
Svar
14
· Visningar
1 648
Senast: skiesabove
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 594

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Göra i Danmark
  • Adventskalendertråden 2024

Hund, Katt, Andra Djur

• Barmarksdrag/canicross