Svart fläck på tungan ?!

W

Whiplashr

Hej!
Vi har en snart 7 årig hankatt, korsning norsk skogkatt/bondkatt. En riktigt snygg kille, stor mörk och långhårig :)
Igår märkte jag något lite skumt. Hans tunga brukar vara rosa och lite vit kanske, men när han gäspade märkte jag att han har ngn stor svart fläck lite längre bak på tungan :S
Någon som vet vad detta kan vara? Han har inte förändrats i beteendet , kanske något tröttare på sistone men det tror jag beror på att han fått vara ute på balkongen mycket och då legat i solen. Han äter som vanligt, dricker bra också.
Någon som vet?

Sv: Svart fläck på tungan ?!

Pigmentfläck, eventuellt skräp. Hade en hund som hade en svart pigmentfläck mitt på sin rosa tunga.

Är du säker på att det är något nytt? Om du är det kan det vara värt att kolla upp med veterinär.

Båda mina katter har svarta fläckar på sina tungor. I deras fall är det bara fråga om en annan pigmentering.

Okej .. då lät det ju inte farligt iaf .
Han kan ju som sagt ha haft den innan utan att jag sett den. Han verkar ju som sagt inte sjuk eller dålig.

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Jag har ett problem som jag känner är en stor börda för både mig och katterna just nu. Risk finns för att detta inlägg blir...
2
Svar
25
· Visningar
4 420
Senast: Mahonia
·
P
Katthälsa Vi har 5 katter hemma, 3 hanar och två honor. De är bondkatter allihopa. Två av katterna är ättlingar till en långhårig vildkatt som min...
2
Svar
36
· Visningar
5 848
Senast: elinairina
·
Övr. Katt har ju köpt mig en liten långhårig/semi kattunge, korsning norsk skogskatt/bondkatt. hon räknas nog som svart (och vit :p), men har...
Svar
11
· Visningar
1 000
Senast: wtf
·
C
Övr. Katt Våra två älsklingar är ju "huskatter" kort och gott - och helt underbara. Men jag funderar ändå litegrann... Vad som kan finnas i... Om...
2
Svar
22
· Visningar
7 689
Senast: Heulwen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar