Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
*delvis kl*
Men hur gör ni när har de lösa hemma, öppnar ni bara buren och så får de komma och gå som de vill? Dygnet runt? Har ni andra djur hemma? Gnager de inte på sladdar?
Blir så himla sugen att skaffa kanin igen, hade när jag var liten men det var utekaniner. Två dvärghermeliner som blev 8 o 9 år. Lilla-grå och Julle
Bör jag skaffa en eller två? Köpa av en uppfödare eller zooaffär? Vad för ras? Mina hermeliner var väldigt skygga av sig ända till slutet trots daglig hantering.
Tycker att det är viktigt att påpeka detta, eftersom affärerna ofta påstår att kaninerna vill vara två... Två könsmogna kaniner blir antingen ett gäng bebisar eller en fight till döden. Bokstavligt talat.Köp av uppfödare, inte zooaffär då de oftast är väldigt oseriösa och okunniga. Kaniner är inte flockdjur utan trivs ofta bäst själva, så det är inga problem att bara ha en! Två systrar kan ibland fungera tillsammans, men det finns inga garantier. Mina kastrerade kaniner (en hona och en hane) trivs inte alls ihop tyvärr utan slåss om dom träffas. Det kan gå riktigt illa om man inte håller koll.