Svarstid CSN?

Cillen89

Trådstartare
Ni som sökt CSN nu i sommar/höst, har ni fått svar än, hur lång tid tog det?
Ni som inte fått svar, hur länge har ni väntat?

CSN tog emot in ansökning för precis 2 veckor sedan och har fortfarande inte hört ett knyst.
 
Sv: Svarstid CSN?

Ni som sökt CSN nu i sommar/höst, har ni fått svar än, hur lång tid tog det?
Ni som inte fått svar, hur länge har ni väntat?

CSN tog emot in ansökning för precis 2 veckor sedan och har fortfarande inte hört ett knyst.

Jag skickade in och fick svar typ på bara några dagar tror ja, gick snabbare att få lånet beviljat än paketet jag beställde samtidigt så reagerade inte över att de skulle ha tagit speciellt lång tid trodde det skulle ta ett bra tag
 
Sv: Svarstid CSN?

Det tog bara 2-3 dagar ifrån det att jag skickade in mina papper till att jag fick svar. Jag hade nog ringt och frågat om jag inte hört något efter ett par veckor.
 
Sv: Svarstid CSN?

Tog väl en arbetsvecka att få svar, skickat ansökan med e-legitimation någon gång under början av juli. Just nu är det nog många som söker, men mejla dom och fråga hur det går.
 
Sv: Svarstid CSN?

Har du haft "problem" med CSN tidigare? Exempelvis inte uppfyllt poängen, hoppat av eller liknande?
I så fall sker inte din ansökan automatiskt utan manuellt och tar därmed längre tid. Tror jag väntade 4-5 veckor eller liknande förra året för min del.
 
Sv: Svarstid CSN?

Jag skickade in min ansökan i mitten av juli med e-leg, dröjde två veckor innan jag fick besked. Innan har det bara tagit ett par dagar men nu hade jag för lite poäng från tidigare terminer så antar att det var därför det dröjde denna gången.
 
Sv: Svarstid CSN?

Har du haft "problem" med CSN tidigare? Exempelvis inte uppfyllt poängen, hoppat av eller liknande?
I så fall sker inte din ansökan automatiskt utan manuellt och tar därmed längre tid. Tror jag väntade 4-5 veckor eller liknande förra året för min del.

Förra året när jag började läsa tekniskt basår fattades jag 50 poäng sedan tidigare avhoppad kurs på komvux, dock läste jag ifatt dessa 50 poäng och fick sedan studiemedel som vanligt under hösten och hela vårterminen.
 
Sv: Svarstid CSN?

Är säkerligen det som är anledningen till att det dröjer då. I mitt fall var det inga problem alls, den enda orsaken var att de var tvungna att göra det manuellt. :)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej! Jag har pluggat heltid på universitet 2 år och har nu påbörjat sista året. Har alltså 120 hp då jag är i fas med allting. Jag läste...
Svar
3
· Visningar
513
Senast: Manji
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
0
· Visningar
409
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 053
Senast: Sassy
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
10
· Visningar
1 184

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp