Svårlastad ponny, men går in med handuk för ögonen?

H

HoneysEmma

Japp, Min ponny är vääldigt svårlastad. sist vi skulle hem med henne ( tog hem henne från stallet jag har henne i annars, nu på sommarbete)
så stod vi 1 och en halv timme, hon stegrade sig så hon gick omkull 2 ggr.
Som tur var hände inget farligt.
Så kom min kompis med det förslaget att sätta handduk för ögonen , hennes häst funkar bara med det. Vi testade, och hon gick in direkt, och stod kvar, medan vi stängde! (backar annars ut. )
När vi tog ut henne, brukar hon rusa under bommen, vi hade handuk, och hon stod nu snällt och väntade ända tills vi hade löst henne, och manade henne bakåt. gick då lugnare än förr.

Tror ni att det kan vara lösningen? ska o tävla imårrn, får se om hon vill in.. :crazy:

Hon är inte det minsta rädd, för hon står väldigt lungt när hon är inne, och jag har haft in henne 100 tas gånger annars, och hon backar ut, men står lungt en stund iaf.
Verkar som att hon inte orkar vara där typ :p

Sv: Svårlastad ponny, men går in med handuk för ögonen?

om det funkar, så varför inte?
minskar skaderisken om inte annat!!!

Ni verkar ju ha försökt lasta massa gånger... kanske kan testa å ta bort handduken å köra lite gradvis?

funkar det så är det ju bra lixom! :D

tja, jo :p
borde funka att ha in transporten i hagen, änu inte testat de, för hon är ju inte rädd, skulle bara int orka stå där :p

ett annat tips är att servera ett av målen mat i transporten varje dag...
så "måste" hon gå in :)

det var det vi tänkt göra :p

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 106
Senast: Freazer
·
Hästhantering Dottern tävlar ridskoleponny. I höstas åkte vi några gånger och då tog lastningen 5-10 min men han gick på tillslut. Igår var han en...
Svar
0
· Visningar
1 740
Senast: Ninnurur
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 193
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 906

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka