H
HoneysEmma
Japp, Min ponny är vääldigt svårlastad. sist vi skulle hem med henne ( tog hem henne från stallet jag har henne i annars, nu på sommarbete)
så stod vi 1 och en halv timme, hon stegrade sig så hon gick omkull 2 ggr.
Som tur var hände inget farligt.
Så kom min kompis med det förslaget att sätta handduk för ögonen , hennes häst funkar bara med det. Vi testade, och hon gick in direkt, och stod kvar, medan vi stängde! (backar annars ut. )
När vi tog ut henne, brukar hon rusa under bommen, vi hade handuk, och hon stod nu snällt och väntade ända tills vi hade löst henne, och manade henne bakåt. gick då lugnare än förr.
Tror ni att det kan vara lösningen? ska o tävla imårrn, får se om hon vill in..
Hon är inte det minsta rädd, för hon står väldigt lungt när hon är inne, och jag har haft in henne 100 tas gånger annars, och hon backar ut, men står lungt en stund iaf.
Verkar som att hon inte orkar vara där typ
så stod vi 1 och en halv timme, hon stegrade sig så hon gick omkull 2 ggr.
Som tur var hände inget farligt.
Så kom min kompis med det förslaget att sätta handduk för ögonen , hennes häst funkar bara med det. Vi testade, och hon gick in direkt, och stod kvar, medan vi stängde! (backar annars ut. )
När vi tog ut henne, brukar hon rusa under bommen, vi hade handuk, och hon stod nu snällt och väntade ända tills vi hade löst henne, och manade henne bakåt. gick då lugnare än förr.
Tror ni att det kan vara lösningen? ska o tävla imårrn, får se om hon vill in..
Hon är inte det minsta rädd, för hon står väldigt lungt när hon är inne, och jag har haft in henne 100 tas gånger annars, och hon backar ut, men står lungt en stund iaf.
Verkar som att hon inte orkar vara där typ