Svårare att få veterinärtid än läkartid!

Philosophia

Trådstartare
Ja så känns det idag iallafall efter att ha suttit och ringt runt till min vanliga veterinär och andra veterinärer utan att ha fått napp. Jag har varit bortrest över påsken och mina föräldrar har haft hand om hunden. Naturligtvis har hunden råkat bryta sin ena sporre för tusende gången utan att någon har märkt något och igår när jag var och hämtade henne så såg jag det.

Så nu är mina alternativ att sätta mig på Bagarmossens akutmottagning i morgon bitti (naturligtvis har jag en läkartid i morgon också) eller vänta till på måndag för att få en bokad tid (vilket jag inte gärna gör eftersom det är lite rött om tån).

Ja, jag ville bara avreagera mina frustrationer. Om det är någon som har en riktigt bra veterinärmottagning i Stockholmsområdet att rekommendera så mottager jag det tacksamt (jag besöker inte gärna en ny veterinär utan varma rekommendationer).

Sv: Svårare att få veterinärtid än läkartid!

Jag går alltid till Årstakliniken med mina hundar. Brukar gå snabbt att få tid, ofta samma dg eller dagen efter!

Jag är ju en sådan hönsmatte att jag är rädd för att lämna iväg min "tant" för narkos/sövning när jag inte vet vad det är för folk (med tanke på ålder och blåsljud).

Förhoppningsvis ser det dock så bra ut att det bara är att skära bort den delen under brottet och att inte klokapseln behöver friläggas (och att ingen sedering därför behövs), men man vet ju inte.

Kan de förra erbjuda narkos? De senare är jag lite tveksamma till.

Det lutar nog åt att jag siktar in mig på en akuttid på Bagis i morgon. De kan min hund både innan och utantill, framlänges och baklänges!

Dem har jag tyvärr bara dåliga erfarenheter av, kul att du upplevt det annorlunda.

Jag skulle nog välja bagarmossen, de är helt klart bäst, tycker jag.

Tveksam till om de erbjuder narkos faktiskt...tror inte det.

Annars är Nacka helt okej också.

Kollat upp Västerorts djursjukhus i Spånga? Jag har visserligen inte hund utan hade kanin, men allt har funkat bra där. Brukar även sitta många hundar i väntrummet, så jag antar att de är duktiga med hundar också ;)

Ja, när det kommer till kritan så är nog Bagis det enda alternativet. Det är ju alltid en risk att sedera en 13-åring och då är det bra att ha de bästa till hands.

Jag skulle nog välja bagarmossen, de är helt klart bäst, tycker jag.

Dem har jag tyvärr skitdålig erfarenhet av och åker bara dit om jag verkligen måste!
Tycker Albano och Arninge djurklinik är bra :) och Nacka har jag bara hört positivt om!

Har du varit nöjd med dem förut och det inte är jätteakut skulle jag nog göra så.

Skumt, för mig har det fungerat jätte bra när jag varit där. Och det har ju hänt alldeles för många gånger på sista tiden så nu tänkte jag hålla mig därifrån ett tag.

Vad är det som har hänt där? Har även jag fått Årstakliniken rekommenderat och upplever dem som mycket tillmötesgående och trevliga. Jag har ju inte gjort något större ingrepp där på mina hundar men det har ändå hunnit bli ganska många besök nu. Vill ju gärna veta om de är knepiga för jag ska dit och ta bort en epulid nu snart.

Ishtar

Jag skulle tro att jag hade otur mest, men upplevelsen var tillräckligt jobbig för att jag inte ska åka dit igen om jag kan undvika det.
Det var dock inte kvalitén på deras jobb som var undermålig, utan bemötandet från personalen. *viktigt att poängtera*

Har du varit nöjd innan finns det ju inget skäl att byta:), man tycker och upplever saker så olika. Jag hade otur.

Jaha och det just det jag tycker är fantastiskt på den här kliniken, bemötandet från personalen. Vilket vet gick du hos då? Jag går till herrn i huset med mina hundar.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka