E
Emmal88
Jag har en 7-åring sto, fux! 172 cm hög. Jag har lite olika problem med henne. Det är svårt att ha kontroll på henne när man leder henne, speciellt på nya platser och när hon är rädd för något. hon kan kasta sig upp i luften sen sticker hon iväg i full gallopp. hon är inte så jämt, men speciellt vid brunst. Jag känner att jag vill få henne att lyssna mer på mig, ha respekt. men det är svårt när hon är så stor. Någon som har nå tips lr känner igen sig?
Ibland när jag rider så försöker hon sticka och sen bocka lite. brukar få stop på det ganska fort men jobbigt att hon upprepar det så ofta.
Har ännu inte varit ute o tävlat med henne, men ska nog när säsongen börjar om allt går bra. men vet inte hur de ska gå på ett nytt ställe med så mkt rörelse. hur har ni gjort med era hästar?
Jag har nyss gått från ponny så det är ganska stor omställning..
och vet ännu inte om hon är rätt häst för mig.. Någon som haft liknande problem och vad har ni gjort?
Ibland när jag rider så försöker hon sticka och sen bocka lite. brukar få stop på det ganska fort men jobbigt att hon upprepar det så ofta.
Har ännu inte varit ute o tävlat med henne, men ska nog när säsongen börjar om allt går bra. men vet inte hur de ska gå på ett nytt ställe med så mkt rörelse. hur har ni gjort med era hästar?
Jag har nyss gått från ponny så det är ganska stor omställning..
och vet ännu inte om hon är rätt häst för mig.. Någon som haft liknande problem och vad har ni gjort?