svansklining

J

jump_

Min älskade vackra häst har börjat klia svansen :( den har varit hur vacker som helst vinter,vår början av sommaren men nu ser den ut som en buske, nån som har nått förslag på vad jag kan göra?
 
Sv: svansklining

Om du tvättar svansen och smörjer in svansroten med barnolja som innehåller aloe vera så lär de inte klia sig så mycket. Fick det tipset och tänkte själv pröva :idea:
 
Sv: svansklining

Endel hästar funkar det att tvätta svansroten med jodopax, utspätt för huddesinfektion.

SaraXX
 

Liknande trådar

Hästvård Hej 💁🏼‍♀️ Min häst har dåliga hovar så tänkte börja ge biotin och se om det hjälper. Frågan är bara vilken man ska välja? Nu vet man ju...
Svar
4
· Visningar
768
Hästvård Jag har en häst med krullig, eller rättare sagt vågig, svans. Hon har väldigt tjock svans och mycket man (islandshäst). Fick idag en...
Svar
12
· Visningar
1 654
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej! Svårt att välja var tråden ska ligga, men chansar på att den hör hemma här. Vi har kvar barnens gamla ponny som nu är 30 år. I...
Svar
7
· Visningar
1 374
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Fick lite av en chock igår när jag borstade hästens svans...När jag höll i svansroten för o "hålla emot" när jag började längst ner, så...
Svar
1
· Visningar
742
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp