svansklåda

C

christer_71

hej! jag har en häst som verkar ha nån slags exem vid svansroten,:confused:man får stå å klia länge innan han blir nöjd,ju mer man kliar så ser det ut som mjäll,finns det nån salva eller nåt man kan använda,så det försvinner:banana:

Sv: svansklåda

Du kan alltid prova med Nylandersalva. Den finns på H**ks och Bö***s. Jag använder den till min eksemhäst med bra resultat. Den kan användas till sår, eksem, mugg m.m.

jag smorde på min ponny vanlig helosan när hon hade klåda i svansen, tyckte de hjälpte ganska bra :)

Aloe Verasalva är en mirakelkräm att använda mot klåda i svansen! Dessutom är den inte så fet som andra salvor, så svansen blir liksom inte kleggig och äckligt när man smörjer varje dag.

Jag brukar tvätta med ett shampoo som heter Selukos och finns på apotek, fungerar jättebra!

PROB schampo och olja i kombination.
Och ge gärna linfröolja i fodret också.

Immer

Liknande trådar

Hästvård Någon som har en idé om vad som kan vara bekymret med min häst? Hon kliar bort sin långa vackra man från ca halva manen och bakåt. Jag...
Svar
8
· Visningar
899
Senast: skogaliten
·
Kropp & Själ Jag har haft problem med att det kryper och rycker i benen på kvällar och nätter sedan jag brände ut mig i våras. Det blev än värre när...
2
Svar
23
· Visningar
1 021
Hemmet Främst påslakan men även underlakan. Använde innan Hemtex eco smooth, de var mjuka och kliade inte men ändå inte för sladdriga. Nu finns...
Svar
13
· Visningar
763
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö Funderar över om det finns nån forskning kring hur länge en häst behöver tugga för att känna sig nöjd/mätt? Jag vet att hästar inte ska...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 483
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka