Svanskappa

Ainon

Trådstartare
Får man tävla storhäst med svanskappa?

Om inte, vad gör man då om alla (!) sadlar glider fram utan ovanstående?

Sv: Svanskappa

Sadeln kan faktiskt åka fram även om den passar efter konstens alla regler. En del hästar har inte så fördelsaktigt sadelläge helt enkelt!

Är lite i samma situation själv så jag kände att jag behövde försvara lite här..:D

Sadeln kan faktiskt åka fram även om den passar efter konstens alla regler. En del hästar har inte så fördelsaktigt sadelläge helt enkelt
då kanske man ska sattsa på en annan häst om man har som mål att tävla.

grattis får jag lov att säga! :) Då gäller det nog min häst också...hehe

då kanske man ska sattsa på en annan häst om man har som mål att tävla.

så bara för att man har en häst utan 100%igt sadelläge så ska man inte "få" starta lite lokala tävlingar för att det är roligt:confused:

Tycker fö att många av dressyrens utrustningsregler är helt sjuka...

så bara för att man har en häst utan 100%igt sadelläge så ska man inte "få" starta lite lokala tävlingar för att det är roligt:confused:

Tycker fö att många av dressyrens utrustningsregler är helt sjuka...

Japp, håller med, innan hade jag inte sadel som va godkännd men det är ett skit med sadlar ibland...

Prova en anti-slip-padd. Jag har bara hört possetiva saker om dom. Det är som en gelepadd med massor av hål i, som man lägger mellan schabraket och hästen. Men dom kostar en 1000-lapp tror jag....

ingen aning faktist. men det är rätt sjukt att det e tillåtet på ponny men inte på storhäst.
Vi hade ett lag från våran klubb som va på final i div 2 och då va det en av ryttarna som red ridskolehäst och inte tänkte sig för och red med svanskappa och då var det ett annat lag som lämnade in en protest så de blev uteslutna!

Prova en anti-slip-padd. Jag har bara hört possetiva saker om dom. Det är som en gelepadd med massor av hål i, som man lägger mellan schabraket och hästen. Men dom kostar en 1000-lapp tror jag....

Japp, dom är superbra! Men inte om du har en långhårig häst som hårar :D då glider den med det lossnade håret nerför ryggen :crazy:

Men annars, dom är grymt bra :bow: :bow: Prova!

Jenny

Liknande trådar

Tävling Kan en slutmätt d ponny som har växt till 155cm i mankhöjd bli storhäst? Om den skulle tävla på ponnytävlingar i hoppning, kan då den...
2
Svar
25
· Visningar
1 949
Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
341
Senast: MJLee
·
Dressyr Har nån gång sett eller fått för mig att man inte får ha röd rosett inne på banan när man tävlar dressyr. Alltså att man kan ha den på...
Svar
3
· Visningar
686
Senast: Amanda_F
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 199
Senast: Emro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka