Svansen växer aldrig ut

S

Silly

Min pålle har rätt så ful svans, den är inte fågelbo men det ser ut som att man klippt den på sidorna högst upp (som ridskolehästar brukar ha) och att man låtit den växa ut. Jag har haft henne i tre och ett halvt år nu och aldrigt gjort mer än toppat svansen, ändå ser den likadan ut som när jag köpte henne.

Hon är avmaskad men det händer att jag ser henne klia svansen när hon står i boxen. På sommaren brukar den hålla sig lite finare (bilderna är från i våras eller somras). Nu ser den bara schavig ut. Dessutom ser den så sliten ut "mitt i". Jag borstar den sällan och har provat att låta bli att borsta under en längre tid men det hjälpte inget vidare. hur håller man svansen fin, alternativt fixar till den så det ser lite bättre ut?

Lägg märke till det blekta taglet
Ser stubbig ut på sidorna

Sv: Svansen växer aldrig ut

Jag skulle tro att den ser ut som den gör pga hon kliar den. Jag har använt Aloevera med gott resultat i svans och man. Du kan ju även prova med svanskydd!

Sv: Svansen växer aldrig ut

åhhh suck sådär ser min oxå ut :( d är så trist...o inte blir d bättre nu på vintern när han har vintertäcke me lapp hängandes där bak...på sommaren ser han väl hyfsad ut...men ja har haft honom i tre år nu o ser ingen skillnad..precis som du säger så ser d ut som om nån klippt på sidorna o sen låtit d växa ut.får väl testa en liten aloeverakur då o se..ja borstar svansen väldigt lite o tar endast topparna när ja klipper...men generellt så har han nog "fattig" hårväxt för pannluggen e inget o hurra för heller..stackarn..nån som har lite tips på förtjockningsmedel :rofl: ...

Liknande trådar

Hästvård Min shettis drabbades för en vecka sedan av ett kraftigt kolikanfall. Det tog närmare 72 timmar innan hon inte fick återfall. Efter...
2
Svar
22
· Visningar
6 784
Senast: Luleå
·
Hästvård När hovslagaren var här i förrgår upptäckte jag att hästens öron såg "skabbiga" ut. Jag kan plocka/skrapa bort päls och vid rötterna på...
Svar
3
· Visningar
1 258
Senast: Constance
·
I
Övr. Hund Får man bli arg på folk som är rent lata och slappa? Jag skällde ut en gubbe i parken idag för att hans hund kom fram och hälsade på min...
2
Svar
29
· Visningar
2 696
Senast: IrishDraft
·
Hästvård Har ett mycket underligt hudproblem hos min häst som jag bara måste försöka lösa. Ingen verkar förstå eller vilja förstå vad detta kan...
Svar
15
· Visningar
2 468
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025