Svampinfektion?

L

Lester

För längesen så märkte jag att min ponny var vit i sina öron, jag tänkte liksom inget mer på det och nu för några dagar sen så kände jag i öronen och det var som sårskorpor;O, när jag kom hem i stallet så kollade jag i öronen och kände lite mer, det var som typ rötterna i en vårta på en människa ungefär och det ser liiiiite liiite rött ut under.
Kan det vara svampinfektion:confused:

Tacksam för alla svar!:bow:

Sv: Svampinfektion?

Har hästen besvär av det? Om inte behöver du inte oroa dig. Det låter inte som svamp men om det orsakar obehag och klåda kan en veterinär ta prov på det.

Sv: Svampinfektion?

Jag tror faktiskt inte att han har något problem med det, men när jag tar på öronen så blir han irriterad, men jag har inte tänkt på det, det kanske är så allmänt bara att han inte tycker om att nån tar på dem, för så är ju vissa hästar. Men jag tror inte han har klåda eller så för då hade han väll försökt kliat?:confused:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 551
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 812
Senast: Lavinia
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 050
Senast: Liran
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 523
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka