Svampga ben?

b_ridutbildning

Trådstartare
Min häst har i några dagars tid haft svampiga ben. Lite mer på ena frambenet, men även på alla andra ben. Han finns i ett nytt stall sedan några månader tillbaka och jag funderar på om nytt och ovan bete kan ge liknande symptom? Visst kan de väl få svullna ben av för mycket protein? Värsta scenariot är senskada men har är inte öm eller halt. Han har också den senaste månaden fått MSM som tillskott. Kan det vara en reaktion på det? Vill mest bolla lite idéer, kommer naturligtvis att ringa vet om det fortsätter.

Någon som har tankar eller erfarenheter?

Liknande trådar

Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
372
Senast: Malva1978
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 744
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
4 104
Senast: Lavinia
·
Hästvård Någon som varit med om liknande? Har ett sto som knappt aldrig varit sjuk eller skadad, tills hon för ett år sedan skadade sig rejält...
Svar
17
· Visningar
3 078
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka