Svamp i tassar - hur gör ni?

elarn

Trådstartare
Hej! Min hund har svamp i sina tassar. Min veterinär föreslog ett schampo som heter fungoral, och att man även kan blanda ättika med vatten (1 del ättika - 9 delar vatten) och tvätta med det.

Någon som har testat det? Eller vad brukar ni köra med? :)

Sv: Svamp i tassar - hur gör ni?

Hej! Min hund har svamp i sina tassar. Min veterinär föreslog ett schampo som heter fungoral, och att man även kan blanda ättika med vatten (1 del ättika - 9 delar vatten) och tvätta med det.

Någon som har testat det? Eller vad brukar ni köra med? :)

Efter att ha kämpat i månader, och provat det mesta kan jag säga en sak - atamon! Finns i vanlig mataffär, badda med en bomullstuss 1-2ggr/dag.

Okej. Ska testa det om inte detta funkar :) har bara kört några dagar än så länge. :)

Nu vet jag inte vad du har för hund.
Men min pudel fick svamp i tassarna i höstas.

Jag rakade/klippte rent i tassen och mellan tårna, så kort kort det bara gick.
När vi varit ute så duschade av jag tassarna och torkade helt torrt och baddade med atamon.

Det hjälpte bra. Se till att det är luftigt och torrt framför allt!

Liknande trådar

Hundhälsa Jag flyttade tillbaka från Storbritannien till Sverige i Oktober i år, och tog då med mig mina två hundar: 1 okastrerad hane, border...
Svar
5
· Visningar
1 112
Hundhälsa Hej! Tänkte kolla om andra har samma erfarenhet vid efter behandling med kortison till hund. Lite bakgrundsinfo: Hunden är idag 7,5...
Svar
2
· Visningar
491
Senast: The Beast
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 877
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
939
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka