Svamp i ansiktet???

P

prallan

Jag shamponerade min fuxa, och dumt nog lånade jag en svamp som låg i duschspiltat och torkade nos och ögon. Nu har hon fått små färglösa prickar runt nos och ögon....:eek: Typ med vitt hår..
Är detr svamp? Är det något annat?
Hon verkar inte lida av dem, ännu.........
Hur kan jag få bort dem??????????

Sv: Svamp i ansiktet???

Kliar hon sig?
Du kan testa smörja med helosan och ringa vet. för att få råd.

Hej, jag känner igen detta, har haft ngt liknande på min fux och har rådfrågat veterinär. På kvällen baddade jag på utsatt ställe med klorhexidin (bakteriedödande - se upp att få det i ögon etc.) Det hjälpte.
Det finns även bakteriedödande kräm som kan användas på utsatta ställen i ansiktet.

Aha! Jag pratade med en vet. och vi kom fram till att jag skulle prova hundens örondroppar på 2 fläckar i några dagar och kolla resultat. Är inne på dag 3 idag. Ska kaske ta med klorohexidinet oxå:idea:

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 807
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, jag tycker inte att det är särskilt ensamt när man bor mitt i spenaten bland vilddjuren… I början av sommaren hade jag ett...
Svar
3
· Visningar
886
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 913
Senast: Tofs
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 781
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka