Sval ridhjälm till runt huvud

Junibanuni

Trådstartare
Hej!

Jag är på jakt efter en ny ridhjälm då den jag har nu har alldeles för dålig ventilation!

Min upplevelse är att många lättviktshjälmar är gjorda för de med lite mer ovalt huvud. Jag har testad GPA speed air men den gick knappt att få ner på huvudet, och jag har hört samma sak gällande UVEX och casco.

Har ni några tips på en sval ridhjälm som passar oss med lite runda huvuden?

kep italia smart har jag just köpt och gillar skarpt ur det hänseendet. Dottern valde faktiskt samma som tävlingshjälm (hon rider med back on track med mips hemma, den tycker hon är betydligt varmare).

Jag har lite samma problem, upplever att de flesta hjälmar är så ovala. Hade tidigare en MIPS från Hööks men den glider ner över min panna trots spända remmar på alla håll. Så jag köpte nyss en Y/Elm och den är superskön. Har dock inte hunnit provrida den än då hästen är på Boot camp en månad till, men hjälmen var ju på 20% rea... och den sista i lager 😇

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 761
Senast: Anonymisten
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 689
Senast: Milosari
·
Utrustning Har börjat kollat runt lite efter en ny hjälm, drömmen vore en marinblå CO Wellington eller en marinblå ayr8 med guld under nätet men då...
Svar
5
· Visningar
2 280
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så blev det äntligen dags för höstens ridweekend som jag sett fram emot med spänning! Jag skulle åka till ett ställe jag aldrig varit på...
Svar
0
· Visningar
1 115
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ny sits
  • Dressyrsnack 17