Sval bädd?

muppia

Trådstartare
Nu har värmen kommit på riktigt och hunden ser allter besvärad ut av värmen, hässjar mycket (vi har trots det ingen värme på för vi spar på el och inte orkat köpa hem pellets) och han byter sovplats hela tiden och kan inte riktigt koppla av för golvet under honom blir varmt fort av hans kroppsvärme.

Vi har en liten yta med kakelplattor precis framför eldkaminen men den blir ju varm efter en stund.

Har ni något tips för att få ner värmen lite? Bra även inför sommaren när den riktiga värmen kommer.

Tack på förhand! :bow:

Sv: Sval bädd?

Det är inte tillfälligt då? Alltså att det är extra besvärligt nu innan han vant sig vid värmen och kanske inte hunnit få ordning på pälsen än. Så är nämligen mina iaf, orkar knappt röra sig utomhus under de första riktiga vårdagarna men när sommaren sen kommer och temperaturen dubblas så har dom vant sig och orkar prestera som vanligt.

Men det finns ju nån typ av kylbädd, kan bara för mitt liv inte komma på vad det heter.. Men har för mig att tillverkaren är samma som de som gör kylhalsbanden.

någon sorts ställning ssom gör att hunden kommer upp från golvet, så att luften kan cirkulera underifrån? typ som de där träpallarna man får ved och virke på... de är ju aningens flisiga, men ger en grundidé iaf. bygga själv mao :D

Vad jag kan minnas från förra sommaren så var det också jobbigt för honom, förvisso kan det vara en övergångsperiod nu men jag vill ändå ha möjligheten att erbjuda honom något svalkande mer än isbitar som han får tugga på och blöt handduk körde jag med också lite grann.

Nu i år har han ju ingen valppäls utan utvecklad päls med mycket underull (han var 6-7 månader och hade mycket päls redan då men nu är det ännu mer).

Jag vill vara ute i god tid så han inte får större besvär. En "säng" till honom kan absolut vara bra, får hitta på nån bra lösning så han även får ligga bekvämt :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka